Najnowsza seria amortyzatorów
bezpieczeństwa EB oferuje wszystkie zalety
serii CB, takie jak wewnętrzny system
uszczelnień, duże łożysko tłoczyska maksymalne
pochłanianie energii w sytuacjach awaryjnych.
Sprężyna wewnątrz tłoczyska zapewnia
jego powrót do pozycji wyjściowej oraz znacznie
niższą siłę powrotną w porównaniu z serią CB.
W nowej serii EB zostało wyeliminowane
grawitacyjne opadanie tłoka przy zabudowie
pionowej z tłoczyskiem skierowanym
w górę. Krzywa pracy i charakterystyka
tłumienia tych bezobsługowych i gotowych
do zabudowania amortyzatorów,
jak we wszystkich amortyzatorach
bezpieczeństwa ACE, jest indywidualnie
dopasowana do każdego zastosowania.
Funkcja: W trakcie procesu hamowania tłoczysko jest wciskane
do wnętrza amortyzatora. Olej hydrauliczny z przodu tłoka przepływa
przez wszystkie otwory. Liczba otworów maleje proporcjonalnie
do wykonanego skoku. Siła powrotna jest zredukowana. Ciśnienie
zwrotne powstałe z przodu tłoka, a tym samym siła przeciwna (Q),
pozostają stałe na całej długości skoku. Objętość oleju przemieszczona
przez tłoczysko jest skompensowana poprzez podzielony tłok. Tłoczysko
jest ponownie wysuwane przez
zabudowaną w jego wnętrzu
sprężynę.
Prędkość uderzenia:
0,5 do 4,6 m/s
Materiał: Korpus: stal oksydowana;
Tłoczysko: chromowane.
Dopuszczalny zakres temperatur:
-12 °C do 66 °C
Początkowa siła napełniania:
Odpowiada sile powrotnej.
Prędkość niska: Przy niskiej
prędkości mimo wciśnięcia tłoczyska
tłumienie może nie wystąpić!
Amortyzatory bezpieczeństwa EB63
Kołnierz z przodu –F
Kołnierz z tyłu –R
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s)
Moc silnika P (kW)
Współcz. momentu zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Dane techniczne
Siła reakcji/podporowa Q: Przy maks. pochłanianiu energii
maks. 187 kN
Powrót tłoczyska: Akumulator azotu (0,55 bar do 1,03 bar) połączony
ze sprężną powrotną
Tabela parametrów |
|||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
C |
maks. pochłanianie energii |
1 masa efektywna me |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
maks. odchylenie od osi |
waga kg |
|
W3 Nm/skok |
me min. kg |
me maks. kg |
|||||||||
EB63-100EU |
100 |
420 |
288 |
192 |
16 000 |
900 |
128 000 |
700 |
6 900 |
3,5 |
13,7 |
EB63-200EU |
200 |
700 |
468 |
292 |
32 000 |
1 800 |
256 000 |
770 |
9 300 |
3 |
16,7 |
EB63-300EU |
300 |
980 |
648 |
392 |
48 000 |
2 700 |
384 000 |
830 |
10 600 |
2,5 |
21,8 |
EB63-400EU |
400 |
1 260 |
828 |
492 |
64 000 |
3 700 |
512 000 |
600 |
11 100 |
2 |
25,8 |
EB63-500EU |
500 |
1 540 |
1 008 |
592 |
80 000 |
4 700 |
640 000 |
670 |
12 000 |
1,5 |
29,8 |
1 Poprawny zakres masy efektywnej jest kalkulowany przez producenta. Na zapytanie: wykonania specjalne, specjalne oleje, mocowania, ochrona przed korozją itp. |
Amortyzatory bezpieczeństwa EB100
Kołnierz z przodu –F
Kołnierz z tyłu –R
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s)
Moc silnika P (kW)
Współcz. momentu zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Dane techniczne
Siła reakcji/podporowa Q: Przy maks. pochłanianiu energii
maks. 467 kN
Powrót tłoczyska: Akumulator azotu (0,55 bar do 1,03 bar) połączony
ze sprężną powrotną
Tabela parametrów |
|||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
C |
maks. pochłanianie energii |
1 masa efektywna me |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
maks. odchylenie od osi ° |
waga kg |
|
W3 Nm/skok |
me min. kg |
me maks. kg |
|||||||||
EB100-200EU |
200 |
735 |
495 |
320 |
80 000 |
6 900 |
640 000 |
1 200 |
8 900 |
4 |
43,5 |
EB100-300EU |
300 |
1 005 |
665 |
420 |
120 000 |
10 300 |
960 000 |
950 |
14 100 |
3,5 |
51,8 |
EB100-400EU |
400 |
1 275 |
835 |
520 |
160 000 |
13 800 |
1 280 000 |
1 190 |
18 200 |
3 |
60,1 |
EB100-500EU |
500 |
1 545 |
1 005 |
620 |
200 000 |
17 200 |
1 600 000 |
930 |
20 800 |
2,5 |
68,5 |
EB100-600EU |
600 |
1 815 |
1 175 |
720 |
240 000 |
20 700 |
1 920 000 |
1 170 |
23 300 |
2 |
76,8 |
1 Poprawny zakres masy efektywnej jest kalkulowany przez producenta. Na zapytanie: wykonania specjalne, specjalne oleje, mocowania, ochrona przed korozją itp. |
Amortyzatory bezpieczeństwa EB160
Kołnierz z przodu –F
Kołnierz z tyłu –R
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s)
Moc silnika P (kW)
Współcz. momentu zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Dane techniczne
Siła reakcji/podporowa Q: Przy maks. pochłanianiu energii
maks. 700 kN
Powrót tłoczyska: Akumulator azotu (0,55 bar do 1,03 bar) połączony
ze sprężną powrotną
Tabela parametrów |
|||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
C |
maks. pochłanianie energii |
1 masa efektywna me |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
maks. odchylenie od osi ° |
waga kg |
|
W3 Nm/skok |
me min. kg |
me maks. kg |
|||||||||
EB160-400EU |
400 |
1 400 |
940 |
600 |
240 000 |
22 700 |
1 920 000 |
1 870 |
18 100 |
4 |
155,6 |
EB160-600EU |
600 |
2 000 |
1 340 |
800 |
360 000 |
34 000 |
2 880 000 |
2 100 |
18 800 |
3 |
189,0 |
EB160-800EU |
800 |
2 600 |
1 740 |
1 000 |
480 000 |
45 400 |
3 840 000 |
2 400 |
19 500 |
2 |
222,3 |
1 Poprawny zakres masy efektywnej jest kalkulowany przez producenta. Na zapytanie: wykonania specjalne, specjalne oleje, mocowania, ochrona przed korozją itp. |