Hamulce obrotowe ACE są bezobsługowe
i gotowe do zabudowy. Kierunek tłumienia
hamulców o ciągłej rotacji może być zgodny
ze ruchem wskazówek zegara, przeciwny
lub obustronny. Obudowa wykonana jest z metalu
lub plastiku. Hamulce o ciągłej rotacji zapewniają
kontrolowane otwieranie i zamykanie małych
pokryw, szafek i schowków. Tłumienie odbywa się
w punkcie obrotu lub liniowo poprzez listwę
i zębatkę, w celu uzyskania łagodnego i równego
ruchu. Harmonijny, delikatny ruch podwyższa
jakość i wartość produktu. Plastikowe listwy
(moduły 0.5 do 1.0) są dostępne do hamulców
z zębatką i szczególnie nadają się do pokryw,
osłon, kieszeni odtwarzaczy CD, samochodowych
schowków, w przemyśle meblarskim itp.
Funkcja: W hamulcach obrotowych o ciągłej rotacji, medium tłumiące
jest produkowane przez ścieranie cienkich warstw silikonu pomiędzy
powierzchnią rotoru i statoru.
Moment tłumienia jest determinowany
przez lepkość płynu i wielkość
szczeliny dławiącej. Wyspecyfikowany
moment tłumienia opiera się
na prędkości 20 obrotów na minutę
i o średnią temperaturę 23 ˚C.
Wskazówki: Generalnie, hamulce
obrotowe ACE są testowane
do 50 000 cykli. Nawet po przekroczeniu
tej liczby, hamulce utrzymują
moment tłumienia na poziomie ponad
80%. Sztywność może być znacznie
wyższa lub niższa, w zależności
od zastosowania. W praktyce zwykle
uzyskiwana jest wyższa żywotność.
Hamulce obrotowe FRT-E2 i FRT-G2
Obrót ciągły
FRT-E2
Dane techniczne
Kąt przyporu: 20 °
Materiał: Plastik
Zarys zębów: Ewolwenta
Ø podziałowa: 6 mm
Liczba zębów: 10
Moduł zębaty: 1 0,6
Dopuszczalny
zakres temperatur: 0 °C do 50 °C
Tłumienie w obu kierunkach |
|
Bez przekładni |
(przy 20obr./min., 23 °C) Moment hamowania Ncm |
FRT-E2-100 |
0,10 +/- 0,05 |
FRT-E2-200 |
0,20 +/- 0,07 |
FRT-E2-300 |
0,30 +/- 0,08 |
FRT-E2-400 |
0,40 +/- 0,10 |
Tłumienie w obu kierunkach |
|
Z przekładnią |
(przy 20obr./min., 23 °C) Moment hamowania Ncm |
FRT-E2-100-G1 |
0,10 +/- 0,05 |
FRT-E2-200-G1 |
0,20 +/- 0,07 |
FRT-E2-300-G1 |
0,30 +/- 0,08 |
FRT-E2-400-G1 |
0,40 +/- 0,10 |
FRT-G2
Dane techniczne
Kąt przyporu: 20 °
Materiał: Plastik
Zarys zębów: Ewolwenta
Ø podziałowa: 7 mm
Liczba zębów: 14
Moduł zębaty: 1 0,5
Dopuszczalny
zakres temperatur: 0 °C do 50 °C
Tłumienie w obu kierunkach |
|
Bez przekładni |
(przy 20obr./min., 23 °C) Moment hamowania Ncm |
FRT-G2-200 |
0,20 +/- 0,07 |
FRT-G2-300 |
0,30 +/- 0,08 |
FRT-G2-450 |
0,45 +/- 0,10 |
FRT-G2-600 |
0,60 +/- 0,12 |
FRT-G2-101 |
1,00 +/- 0,20 |
Tłumienie w obu kierunkach |
|
Z przekładnią |
(przy 20obr./min., 23 °C) Moment hamowania Ncm |
FRT-G2-200-G1 |
0,20 +/- 0,07 |
FRT-G2-300-G1 |
0,30 +/- 0,08 |
FRT-G2-450-G1 |
0,45 +/- 0,10 |
FRT-G2-600-G1 |
0,60 +/- 0,12 |
FRT-G2-101-G1 |
1,00 +/- 0,20 |
Hamulce obrotowe FRT/FRN-C2 i -D2
Obrót ciągły
FRT-C2 i FRN-C2
Dane techniczne
Kąt przyporu: 20 °
Materiał: Plastik
Zarys zębów: Ewolwenta
Ø podziałowa: 8,8 mm
Liczba zębów: 11
Moduł zębaty: 1 0,8
Dopuszczalny
zakres temperatur: 0 °C do 50 °C
PARAMETRY TECHNICZNE |
||||
Tłumienie obustronne |
Tłumienie prawoskrętnie |
Tłumienie lewoskrętnie |
Przekładnia |
przy 20obr./min., 23 °C) Moment hamowania Ncm |
FRT-D2-102 |
FRN-D2-R102 |
FRN-D2-L102 |
bez |
10 +/- 2 |
FRT-D2-102-G1 |
FRN-D2-R102-G1 |
FRN-D2-L102-G1 |
z |
10 +/- 2 |
FRT-D2-152 |
FRN-D2-R152 |
FRN-D2-L152 |
bez |
15 +/- 3 |
FRT-D2-152-G1 |
FRN-D2-R152-G1 |
FRN-D2-L152-G1 |
z |
15 +/- 3 |
FRT-D2-501 |
FRN-D2-R501 |
FRN-D2-L501 |
bez |
5 +/- 1 |
FRT-D2-501-G1 |
FRN-D2-R501-G1 |
FRN-D2-L501-G1 |
z |
5 +/- 1 |
FRT-D2 i FRN-D2
Kąt przyporu: 20 °
Materiał: Plastik
Zarys zębów: Ewolwenta
Ø podziałowa: 12 mm
Liczba zębów: 12
Moduł zębaty: 1 1,0
Dopuszczalny
zakres temperatur: 0 °C do 50 °C
PARAMETRY TECHNICZNE |
||||
Tłumienie obustronne |
Tłumienie prawoskrętnie |
Tłumienie lewoskrętnie |
Przekładnia |
(przy 20obr./min., 23 °C) Moment hamowania Ncm |
FRT-D2-102 |
FRN-D2-R102 |
FRN-D2-L102 |
bez |
10 +/- 2 |
FRT-D2-102-G1 |
FRN-D2-R102-G1 |
FRN-D2-L102-G1 |
z |
10 +/- 2 |
FRT-D2-152 |
FRN-D2-R152 |
FRN-D2-L152 |
bez |
15 +/- 3 |
FRT-D2-152-G1 |
FRN-D2-R152-G1 |
FRN-D2-L152-G1 |
z |
15 +/- 3 |
FRT-D2-501 |
FRN-D2-R501 |
FRN-D2-L501 |
bez |
5 +/- 1 |
FRT-D2-501-G1 |
FRN-D2-R501-G1 |
FRN-D2-L501-G1 |
z |
5 +/- 1 |
Hamulce obrotowe FRT/FRN-K2 i -F2 i FFD
Obrót ciągły
FRT/FRN-K2 i FRT/FRN-F2
Dane techniczne
Waga maks.: 0,116 kg
Materiał: Plastik, wał stalowy
Dopuszczalny
zakres temperatur: 0 °C do 50 °C
PARAMETRY TECHNICZNE |
|||
Tłumienie obustronne |
Tłumienie prawoskrętnie |
Tłumienie lewoskrętnie |
przy 20obr./min., 23 °C Moment hamowania Ncm |
FRT-K2-502 |
FRN-K2-R502 |
FRN-K2-L502 |
50 +/- 10 |
FRT-K2-103 |
FRN-K2-R103 |
FRN-K2-L103 |
100 +/- 20 |
FRT-F2-203 |
FRN-F2-R203 |
FRN-F2-L203 |
200 +/- 40 |
FRT-F2-303 |
- |
- |
300 +/- 80 |
FRT-F2-403 |
- |
- |
400 +/- 100 |
FFD
Dane techniczne
Rekomendowana
tolerancja wału: Ø +0
-0,03
Materiał: Plastik
Maks. prędkość obrotowa: 30 obr./min.
Maks. liczba cykli: 13/min.
Dopuszczalny
zakres temperatur: -10 °C do 60 °C
Moment hamowania
102 = 0,1 Nm
502 = 0,5 Nm
103 = 1,0 Nm
153 = 1,5 Nm
203 = 2,0 Nm
253 = 2,5 Nm
303 = 3,0 Nm
PARAMETRY TECHNICZNE |
||||||||||||
Typ |
Moment hamowania Nm |
1 Opcja tłumienia |
Wymiary |
Z kołnierzem |
Standard |
|||||||
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
|||
FFD-25 |
0,1 / 0,5 / 1,0 |
Type S |
25 |
6 |
13 |
3 |
42 |
34 |
21 |
6,2 |
16 |
4 |
FFD-28 |
0,1 / 0,5 / 1,0 |
Type S |
28 |
8 |
13 |
3 |
44 |
36 |
24 |
8,2 |
16 |
4 |
FFD-30 |
0,1 / 0,5 / 1,0 /1,5 |
Type S |
30 |
10 |
13 |
3 |
46 |
38 |
26 |
10,2 |
16 |
4 |
FFD-25 |
1,0 / 1,5 / 2,0 |
Type W |
25 |
6 |
19 |
3 |
42 |
34 |
21 |
6,2 |
22 |
4 |
FFD-28 |
1,0 / 1,5 / 2,0 |
Type W |
28 |
8 |
19 |
3 |
44 |
36 |
24 |
8,2 |
22 |
4 |
FFD-30 |
1,5 / 2,0 / 2,5 / 3,0 |
Type W |
30 |
10 |
19 |
3 |
46 |
38 |
26 |
10,2 |
22 |
4 |
1 Model W z łożyskiem z obu stron dla wyższego momentu tłumienia. |
Hamulce obrotowe FDT/FDN-47 do 70
Obrót ciągły
FDT-47 do 70
Dane techniczne
Waga maks.: 0,11 kg
Materiał: Stal, wał nylonowy
Maks. prędkość
obrotowa: 50 obr./min
Maks. liczba cykli: 12/min.
Dopuszczalny
zakres temperatur: -10 °C do 50 °C
Brak podparcia dla wału zdawczego. Należy zastosować zewnętrzne prowadzenie.
Tłumieniem w obu kierunkach (przy 20 |
|||||||||||
Typ |
(przy 20 obr./min., 23 °C) Moment hamowania Nm |
Wymiary |
|||||||||
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
R |
V |
||
FDT-47 |
2,0 +/- 0,3 |
65 |
56 |
8 |
4,5 |
47 |
42,8 |
1,6 |
10,3 |
4,5 |
10 |
FDT-57 |
4,7 +/- 0,5 |
79 |
68 |
10 |
5,5 |
57 |
52,4 |
1,6 |
11,2 |
5,5 |
13 |
FDT-63 |
6,7 +/- 0,7 |
89 |
76 |
12,5 |
6,5 |
63 |
58,6 |
1,6 |
11,3 |
6,5 |
17 |
FDT-70 |
8,7 +/- 0,8 |
95 |
82 |
12,5 |
6,5 |
70 |
65,4 |
1,6 |
11,3 |
6,5 |
17 |
FDN-47 do 70
Dane techniczne
Waga maks.: 0,12 kg
Materiał: Stal, wał nylonowy
Maks. prędkość
obrotowa: 50 obr./min.
Maks. liczba cykli: 12/min.
Dopuszczalny
zakres temperatur: -10 °C do 50 °C
Brak podparcia dla wału zdawczego. Należy zastosować zewnętrzne prowadzenie.
Zalecana średnica wału:
dla FDN-47: Ø 6 +0
-0,03
dla FDN-57 do FDN-70: Ø 10 +0
-0,03
Twardość > HRC55, Chropowatość RZ < 1 μm
PARAMETRY TECHNICZNE |
|||||||||||
Tłumienie prawoskrętnie |
Tłumienie lewoskrętnie |
(przy 20 obr./min., 23 °C) Moment hamowania Nm |
Wymiary |
||||||||
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
R |
|||
FDN-47-R |
FDN-47-L |
2,0 +/- 0,3 |
65 |
56 |
6 |
4,5 |
47 |
42,8 |
1,6 |
10,3 |
4,5 |
FDN-57-R |
FDN-57-L |
5,5 +/- 0,3 |
79 |
68 |
10 |
5,5 |
57 |
52,4 |
1,6 |
14 |
5,5 |
FDN-63-R |
FDN-63-L |
8,5 +/- 0,8 |
89 |
76 |
10 |
6,5 |
63 |
58,6 |
1,6 |
13,9 |
6,5 |
FDN-70-R |
FDN-70-L |
10,0 +/- 1,0 |
95 |
82 |
10 |
6,5 |
70 |
65,4 |
1,6 |
13 |
6,5 |
Hamulce obrotowe FYN-P1 i FYN-N1
Częściowy kąt obrotu
FYN-P1
Dane techniczne
Waga: 0,010 kg
Materiał: Plastik
Maks. kąt obrotowy: 115°
Dopuszczalny
zakres temperatur: -5° C do 50° C
Hamulec obrotowy nie może być stosowany jako zderzak końcowy. Należy przewidzieć zewnętrzny zderzak mechaniczny.
„Dwa kolory wału zdawczego
dla rozróżnienia
kierunku tłumienia!”
PARAMETRY TECHNICZNE |
|||
Tłumienie prawoskrętnie |
Tłumienie lewoskrętnie |
Moment hamowania Ncm |
Powrotny moment hamowania Ncm |
FYN-P1-R103 |
FYN-P1-L103 |
100 |
30 |
FYN-P1-R153 |
FYN-P1-L153 |
150 |
50 |
FYN-P1-R183 |
FYN-P1-L183 |
180 |
80 |
FYN-N1
Dane techniczne
Waga: 0,012 kg
Materiał: Plastik
Maks. kąt obrotowy: 110°
Dopuszczalny
zakres temperatur: -5° C do 50° C
Hamulec obrotowy nie może być stosowany jako zderzak końcowy. Należy przewidzieć zewnętrzny zderzak mechaniczny.
PARAMETRY TECHNICZNE |
|||
Tłumienie prawoskrętnie |
Tłumienie lewoskrętnie |
Moment hamowania Ncm |
Powrotny moment hamowania Ncm |
FYN-N1-R103 |
FYN-N1-L103 |
100 |
20 |
FYN-N1-R203 |
FYN-N1-L203 |
200 |
40 |
FYN-N1-R253 |
FYN-N1-L253 |
250 |
40 |
FYN-N1-R303 |
FYN-N1-L303 |
300 |
80 |
Hamulce obrotowe FYN-U1 i FYN-S1
Częściowy kąt obrotu
FYN-U1
Dane techniczne
Waga: 0,04 kg
Materiał: Odlew cynkowy
Maks. kąt obrotowy: 115°
Dopuszczalny
zakres temperatur: -5 °C do 50 °C
Hamulec obrotowy nie może być stosowany jako zderzak końcowy. Należy przewidzieć zewnętrzny zderzak mechaniczny.
PARAMETRY TECHNICZNE |
|||
Tłumienie prawoskrętnie |
Tłumienie lewoskrętnie |
Moment hamowania Ncm |
Powrotny moment hamowania Ncm |
FYN-U1-R203 |
FYN-U1-L203 |
200 |
40 |
FYN-U1-R253 |
FYN-U1-L253 |
250 |
40 |
FYN-U1-R303 |
FYN-U1-L303 |
300 |
80 |
FYN-S1
Dane techniczne
Waga: 0,22 kg
Materiał: Odlew cynkowy,
osadzenie wału: plastik
Maks. kąt obrotowy: 130°
Powrotny moment
hamowania: 1,5 Nm
Dopuszczalny
zakres temperatur: -5 °C do 50 °C
Hamulec obrotowy nie może być stosowany jako zderzak końcowy. Należy przewidzieć zewnętrzny zderzak mechaniczny.
„Samonastawne – stały ruch
dla różnych mas!”
PARAMETRY TECHNICZNE |
|||
Tłumienie prawoskrętnie |
Nienastawne Moment hamowania Nm |
Tłumienie lewoskrętnie |
nienastawne Tłumienie lewoskrętnie Moment hamowania Nm |
FYN-S1-R104 |
5 - 10 |
FYN-S1-L104 |
5 - 10 |
Hamulce obrotowe FYT/FYN-H1 i -LA3
Częściowy kąt obrotu, nastawne
FYT-H1 i FYN-H1
Dane techniczne
Waga: 0,24 kg
Materiał: Odlew cynkowy,
wał stalowy
Maks. kąt obrotowy: 105°
Siła radialna P maks.: 50 N
Powrotny moment
hamowania: 0,5 Nm
Dopuszczalny
zakres temperatur: -5 °C do 50 °C
Na początku ruchu może wystapić luz
o wartości ok. 5°.
Hamulec obrotowy nie może być stosowany
jako zderzak końcowy. Należy przewidzieć
zewnętrzny zderzak mechaniczny
PARAMETRY TECHNICZNE |
|||||
Wykonanie nastawne |
Wykonanie nastawne |
Wykonanie nastawne |
|||
Tłumienie obustronne |
Nastawne Moment hamowania Nm |
Tłumienie prawoskrętnie |
Nastawne Moment hamowania Nm |
Tłumienie lewoskrętnie |
Nastawne Moment hamowania Nm |
FYT-H1 |
2 - 10 |
FYN-H1-R |
2 - 10 |
FYN-H1-L |
2 - 10 |
FYT-LA3 i FYN-LA3
Dane techniczne
Waga: 1,75 kg
Materiał: Odlew cynkowy,
wał stalowy
Maks. kąt obrotowy: 210°
Siła radialna P maks.: 200 N
Powrotny moment
hamowania: 4 Nm
Dopuszczalny
zakres temperatur: -5 °C do 50 °C
Na początku ruchu może wystapić luz
o wartości ok. 5°.
Hamulec obrotowy nie może być stosowany
jako zderzak końcowy. Należy przewidzieć
zewnętrzny zderzak mechaniczny.
PARAMETRY TECHNICZNE |
|||||
Wykonanie nastawne |
Wykonanie nastawne |
Wykonanie nastawne |
|||
Tłumienie obustronne |
Nastawne Moment hamowania Nm |
Tłumienie prawoskrętnie |
Nastawne Moment hamowania Nm |
Tłumienie lewoskrętnie |
Nastawne Moment hamowania Nm |
FYT-LA3 |
4 - 40 |
FYN-LA3-R |
4 - 40 |
FYN-LA3-L |
4 - 40 |