Siłowniki serii QC
Podwójnego działania, magnetyczne, z prowadzeniem
o20 - 25 - 32 - 40 - 50 – 63
Siłowniki serii QC wyróżniają się dużą zwartością i znajdują zastosowanie wszędzie, tam gdzie przestrzeń zabudowy jest ograniczona, a obciążone tłoczysko musi być prowadzone i zabezpieczone przed obrotem. Dostępne są dwie wersje prowadnic: ślizgowe z tulejkami brązowymi (model QCT) oraz toczne z łożyskami liniowymi (model QCB). Zwykle prowadzenie ślizgowe jest dobierane wtedy, gdy występują znaczne obciążenia, natomiast toczne łożyskowanie zapewnia większą precyzję ruchu i wyższe prędkości. Siłowniki obu wersji są wyposażone w amortyzację mechaniczną uniemożliwiającą uderzenie tłoka w pokrywy. Konstrukcja korpusu umożliwia montaż siłownika na powierzchni górnej, dolnej oraz bocznych profilu aluminiowego. Specjalne rowki umożliwiają wygodny montaż bezdotykowych czujników położenia tłoka. |
Czujniki położenia mogą być
montowane po obu stronach
Dwie wersje:
Prowadnice ślizgowe i toczne.
Napęd i prowadzenie
w jednym bloku.
PARAMETRY OGÓLNE |
|
Rodzaj konstrukcji |
zwarta z prowadzeniem |
QCT = tulejki brązowe |
|
QCB = łozyska toczne liniowe |
|
Działanie |
podwójnego działania |
Materiały |
korpus - profil aluminiowy anodowany, płyta przednia - stal, tłoczysko - stal nierdzewna |
kolumny prowadnic: stal nierdzewna (QCT), stal utwardzona (QCB) |
|
Sposób mocowania |
otwory gwintowane oraz przelotowe |
Skoki |
standardowe - patrz tabela |
Temperatura |
0°C - 80°C (-20°C dla suchego powietrza) |
Prędkość |
50 ÷ 500 mm/s |
.
PARAMETRY PNEUMATYCZNE |
|
Ciśnienie pracy |
1 ÷ 10 bar |
Czynnik roboczy |
powietrze czyste, bez smarowania* |
*W przypadku stosowania smarowania zalecany jest olej ISOVG32. Rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany przez cały okres eksploatacji. |
OZNACZENIE SIŁOWNIKÓW SERII QC
STANDARDOWE SKOKI SIŁOWNIKÓW PODWÓJNEGO DZIAŁANIA SERII QC
-podwójnego działania
Standardowe skoki |
|||||||||||
o |
20 |
25 |
30 |
40 |
50 |
75 |
100 |
125 |
150 |
175 |
200 |
20 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
25 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
32 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
40 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
50 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
63 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
Uwaga: Skoki niestandardowe tylko na życzenie. Zaleca się rozpatrzenie możliwości zastosowania najbliższego skoku standardowego. |
DOPUSZCZALNE SIŁY OBCIĄŻAJĄCE PROWADNICE ŚLIZGOWE QCT ORAZ TOCZNE QCB
F (N)
Np.: QCT2A025A020 = F = 140N
Skok(mm) |
||||||||||||
o |
Mod. |
20 |
25 |
30 |
40 |
50 |
75 |
100 |
125 |
150 |
175 |
200 |
20 |
QCT |
100 |
93 |
81 |
73 |
114 |
93 |
98 |
85 |
75 |
67 |
|
QCB |
110 |
100 |
125 |
121 |
90 |
86 |
69 |
58 |
49 |
43 |
||
25 |
QCT |
140 |
120 |
115 |
103 |
165 |
135 |
150 |
131 |
116 |
104 |
|
QCB |
142 |
85 |
154 |
148 |
106 |
82 |
97 |
81 |
70 |
61 |
||
32 |
QCT |
253 |
214 |
225 |
208 |
225 |
198 |
176 |
159 |
|||
QCB |
222 |
91 |
167 |
129 |
145 |
122 |
104 |
90 |
||||
40 |
QCT |
251 |
197 |
215 |
206 |
224 |
196 |
175 |
157 |
|||
QCB |
221 |
93 |
167 |
128 |
145 |
121 |
104 |
90 |
||||
50 |
QCT |
317 |
273 |
267 |
299 |
257 |
225 |
200 |
179 |
|||
QCB |
203 |
152 |
161 |
193 |
156 |
130 |
110 |
95 |
||||
63 |
QCT |
316 |
273 |
267 |
299 |
257 |
225 |
200 |
179 |
|||
QCB |
201 |
151 |
158 |
195 |
157 |
130 |
110 |
94 |
DOPUSZCZALNE MOMENTY OBCIĄŻAJĄCE PROWADNICE ŚLIZGOWE QCT ORAZ TOCZNE QCB
M (N*m)
Np.: QCT2A025A020 = M = 3,4 Nm
Skok(mm) |
||||||||||||
o |
Mod. |
20 |
25 |
30 |
40 |
50 |
75 |
100 |
125 |
150 |
175 |
200 |
20 |
QCT |
1,7 |
1,5 |
1,2 |
1,0 |
2,9 |
2,8 |
2,6 |
2,3 |
2,0 |
1,8 |
|
QCB |
3,0 |
2,7 |
3,4 |
3,3 |
2,4 |
2,3 |
1,9 |
1,6 |
1,3 |
1,2 |
||
25 |
QCT |
3,4 |
2,9 |
3,6 |
3,3 |
4,2 |
4,3 |
3,8 |
3,2 |
2,7 |
2,3 |
|
QCB |
3,5 |
2,7 |
4,9 |
4,7 |
3,4 |
2,6 |
3,1 |
2,6 |
2,2 |
2,0 |
||
32 |
QCT |
6,7 |
6,5 |
7,2 |
7,0 |
6,6 |
5,6 |
4,8 |
4,1 |
|||
QCB |
6,3 |
3,6 |
6,5 |
5,1 |
5,7 |
4,8 |
4,1 |
3,5 |
||||
40 |
QCT |
8,7 |
7,3 |
9,2 |
8,8 |
9,6 |
8,4 |
7,5 |
6,7 |
|||
QCB |
8,5 |
4,0 |
7,2 |
5,5 |
6,2 |
5,2 |
4,5 |
3,9 |
||||
50 |
QCT |
15,4 |
12,9 |
12,6 |
13,4 |
12,1 |
11,3 |
10,1 |
9,8 |
|||
QCB |
11,1 |
8,3 |
8,8 |
10,6 |
8,6 |
7,1 |
6,0 |
5,2 |
||||
63 |
QCT |
15,1 |
14,3 |
16,6 |
17 |
14 |
11,3 |
9,7 |
9,1 |
|||
QCB |
8,3 |
7,2 |
9,8 |
12,1 |
9,7 |
8,1 |
6,8 |
5,8 |
.
WYMIARY L3, oC, B SIŁOWNIKÓW QCB I QCT |
|||||||
o |
L3 for stroke |
B for stroke |
|||||
20-30 |
40-100 |
125-200 |
oC |
20-30 |
40-100 |
125-200 |
|
20 |
72 |
75 |
85 |
10 |
19 |
22 |
32 |
25 |
74,5 |
85,5 |
98 |
12 |
21 |
32 |
44,5 |
25-50 |
75-100 |
125-200 |
25-50 |
75-100 |
125-200 |
||
32 |
86 |
95 |
110 |
16 |
26,5 |
35,5 |
50,5 |
40 |
86 |
95 |
110 |
16 |
20 |
29 |
44 |
25-75 |
100-200 |
25-75 |
100-200 |
||||
50 |
93 |
112 |
20 |
21 |
40 |
||
63 |
93 |
112 |
20 |
16 |
35 |
.
WYMIARY L3, ŘC, B SIŁOWNIKÓW QCB I QCT |
|||||||||
o |
L3 for stroke |
oC |
B for stroke |
||||||
20-50 |
75-200 |
20-50 |
75-200 |
||||||
20 |
74,5 |
79,5 |
12 |
21,5 |
26,5 |
||||
20 |
30-50 |
75-200 |
20 |
30-50 |
75-200 |
||||
25 |
74,5 |
80,5 |
85 |
16 |
21 |
27 |
31,5 |
||
25 |
50-200 |
25 |
50-200 |
||||||
32 |
73,5 |
91,5 |
20 |
14 |
32 |
||||
40 |
73,5 |
91,5 |
20 |
7,5 |
25,5 |
||||
25-200 |
25-200 |
||||||||
50 |
98,5 |
25 |
26,5 |
||||||
63 |
98,5 |
25 |
21,5 |
||||||
.
WYMIARY 02 I 04 SIŁOWNIKÓW SERII QC |
||||||
o |
skok 02 |
skok 04 |
||||
20-30 |
40-100 |
125-200 |
20-30 |
40-100 |
125-200 |
|
20 |
24 |
44 |
120 |
29 |
39 |
77 |
25 |
24 |
44 |
120 |
29 |
39 |
77 |
32 |
24 |
48 |
124 |
33 |
45 |
83 |
40 |
24 |
48 |
124 |
34 |
46 |
84 |
50 |
24 |
48 |
124 |
36 |
48 |
86 |
63 |
28 |
52 |
128 |
38 |
50 |
88 |
Siłowniki serii QC
+ = dodać skok siłownika
o |
A |
oD |
E1 |
E2 |
F |
F1 |
F2 |
F3 |
F4 |
F5 |
F6 |
G1 |
G2 |
H |
H1 |
L1 |
L2 |
M1 |
M2 |
N |
01 |
03 |
P1/P2 |
P3 |
Q |
R |
S |
Y |
Y1 |
Y2 |
Y3 |
Y4 |
X |
X1 |
X2 |
J |
K |
20 |
10 |
10 |
70 |
18 |
G1/8 |
10,5 |
10,5 |
25 |
12,5 |
11,5 |
10,5 |
81 |
30 |
72 |
54 |
37 |
53 |
83 |
36 |
24 |
17 |
28 |
M5x0,8 |
M6x1 |
13 |
12 |
6 |
28 |
3 |
3,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
44 |
M5 |
25 |
10 |
12 |
78 |
26 |
G1/8 |
11,5 |
8 |
28,5 |
12,5 |
13,5 |
11,5 |
91 |
40 |
82 |
64 |
37,5 |
53,5 |
93 |
42 |
30 |
17 |
34 |
M6x1 |
M6x1 |
15 |
12 |
6 |
34 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
50 |
M5 |
32 |
12 |
16 |
96 |
30 |
G1/8 |
12,5 |
9,5 |
34 |
7 |
15 |
12,5 |
110 |
45 |
98 |
78 |
37,5 |
59,5 |
112 |
48 |
34 |
21 |
42 |
M8x1,25 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
42 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
63 |
M6 |
40 |
12 |
16 |
104 |
30 |
G1/8 |
13 |
12 |
38 |
13 |
18 |
13 |
118 |
45 |
106 |
86 |
44 |
66 |
120 |
54 |
40 |
22 |
50 |
M8x1,25 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
50 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
72 |
M6 |
50 |
15 |
20 |
130 |
40 |
G1/4 |
14 |
11 |
47 |
8 |
21,5 |
12 |
146 |
60 |
130 |
110 |
44 |
72 |
148 |
64 |
46 |
24 |
66 |
M10x1,5 |
M10x1,5 |
22 |
20 |
13 |
66 |
5 |
6 |
4 |
8 |
8,5 |
14 |
9 |
92 |
M8 |
63 |
15 |
20 |
130 |
50 |
G1/4 |
14,5 |
11,4 |
55 |
12 |
28 |
14,5 |
158 |
70 |
142 |
124 |
49 |
77 |
162 |
78 |
58 |
24 |
80 |
M10x1,5 |
M10x1,5 |
22 |
20 |
13 |
80 |
5 |
6 |
4 |
8 |
8,5 |
14 |
9 |
110 |
M10 |