PARAMETRY PNEUMATYCZNE |
|
Zakres ciśnień |
3 ÷ 8 bar |
Czynnik |
czyste powietrze bez smarowania* |
*W przypadku stosowania smarowania zaleca się olej ISOVG32. Rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany. |
OZNACZENIE HAMULCÓW BLOKADY TŁOCZYSKA
STATYCZNA SIŁA TRZYMAJĄCA |
|||||||||
o |
20 |
25 |
32 |
40 |
50 |
63 |
80 |
100 |
125 |
siła zacisku (N) |
300 |
400 |
650 |
1100 |
1600 |
2500 |
4000 |
6300 |
8800 |
.
WYDŁUŻENIE MINIMALNE TŁOCZYSKA |
|||||||||
o |
20 |
25 |
32 |
40 |
50 |
63 |
80 |
100 |
125 |
wydłużenie |
+50 |
+48 |
+40 |
+43 |
+57 |
+57 |
+80 |
+80 |
+125 |
PRZYKŁADY POŁĄCZEŃ PNEUMATYCZNYCH
Hamulec tłoczyska serii RL
o20÷25.
WYMIARY |
||||||||||||
Mod. |
o cyl. |
D |
Af9 |
D1 |
H |
L |
L1 |
L2 |
L3 |
L4 |
L5 |
L6 |
RLC-24-20 |
20 |
8 |
20 |
38 |
21 |
40 |
58 |
35 |
23 |
12 |
24 |
40 |
RLC-24-25 |
50 |
10 |
20 |
38 |
21 |
40 |
58 |
35 |
23 |
12 |
24 |
40 |
Hamulec tłoczyska serii RL
WYMIARY |
|||||||||||||||||||
Mod. |
Ocyl. |
D |
D1 |
D2 |
D3 |
G |
L1 |
L2 |
L3 |
L4 |
L5 |
L6 |
L7 |
L8 |
A |
M |
H |
H1 |
Z |
RLC-41-32 |
32 |
12 |
30,5 |
35 |
25 |
M5 |
58 |
48 |
10 |
8 |
13 |
20,5 |
34 |
45 |
32,5 |
M6 |
25,5 |
46,5 |
M6X20 |
RLC-41-40 |
40 |
16 |
35 |
40 |
28 |
G1/8 |
65 |
55 |
10 |
8 |
13 |
22,5 |
38 |
50 |
38 |
M6 |
30 |
53 |
M6X20 |
RLC-41-50 |
50 |
20 |
40 |
50 |
35 |
G1/8 |
82 |
70 |
12 |
15 |
16 |
29,5 |
48 |
60 |
46,5 |
M8 |
36 |
64 |
M8X30 |
RLC-41-63 |
63 |
20 |
45 |
60 |
38 |
G1/8 |
82 |
70 |
12 |
15 |
16 |
29,5 |
49,5 |
70 |
56,5 |
M8 |
40 |
75 |
M8X30 |
RLC-41-80 |
80 |
25 |
45 |
80 |
48 |
G1/8 |
110 |
90 |
20 |
18 |
20 |
35 |
61 |
90 |
72 |
M10 |
50 |
95 |
M10X35 |
RLC-41-100 |
100 |
25 |
55 |
100 |
58 |
G1/8 |
115 |
100 |
15 |
18 |
20 |
39 |
69 |
105 |
89 |
M10 |
58 |
110,5 |
M10X35 |
RLC-41-125 |
125 |
32 |
60 |
130 |
65 |
G1/8 |
167 |
122 |
45 |
22 |
30 |
51 |
86,5 |
140 |
110 |
M12 |
80 |
150 |
M12X40 |
Prowadnice serii 45
dla siłowników zgodnych z normą DIN/ISO 6432
o 20 - 25
dla siłowników zgodnych z normą DIN/ISO 6431
o32 - 40 - 50 - 63 - 80 - 100
Prowadnice służą zabezpieczeniu tłoczyska przed obrotem oraz umożliwiają przenoszenie określonych obciążeń promieniowych. Prowadnice serii 45 wykonywane są w trzech odmianach, dostosowanych do występujących obciążeń i warunków pracy. Prowadnice typu UT oraz HT mają prowadzenie ślizgowe, samosmarujące natomiast typu HB posiadają prowadzenie liniowe toczne. Prowadnice serii 45 mogą pracować z odpowiednimi siłownikami o średnicach od 20 do 100mm wg. normy DIN/ISO 6432 oraz 6431. Zamieszczone w dalszej części katalogu wykresy umożliwiają dobór prowadnicy w zależności od obciążenia i skoku - im krótszy skok, tym większe staje się dopuszczalne obciążenie. |
Dostosowane do siłowników
według VDMA/ISO.
Prowadnice ślizgowe
lub toczne.
Doskonałe dopasowanie
PARAMETRY OGÓLNE |
|
Rodzaj konstrukcji |
typu U lub H |
Działanie |
NUT i NHT - samosmarujące, ślizgowe |
NHB - toczne, wymagają smarowania |
|
Materiał |
korpus - aluminium anodowane |
kolumny prowadzące: |
|
- stal nierdzewna AISI 420B dla 45UT i 45HT |
|
- stal hartowana C50 dla 54HB |
|
elementy łączące - AISI 303 |
|
płyta - aluminium anodowane |
|
Montaż |
połączenie śrubowe |
Położenie pracy |
dowolne |
OZNACZENIE PROWADNIC
WYKRES SIŁ UŻYTECZNYCH OBCIĄŻAJĄCYCH PROWADNICE SERII 45 W ZALEŻNOŚCI OD WYSUNIĘCIA
B = środek ciężkości obciążenia
X = wysunięcie początkowe obciążenia + skok
wysunięcie początkowe = odległość środka ciążenia
L = obciążenie
WYKRES SIŁ UŻYTECZNYCH OBCIĄŻAJĄCYCH PROWADNICE SERII 45 NHB I NHT
B = środek ciężkości obciążenia
X = wysunięcie początkowe obciążenia + skok
wysunięcie początkowe = odległość środka obciążenia
Prowadnice, Mod. 45NUT...
Dla siłowników serii 24 i 25 (DIN/ISO 6432), o20 i 25.
Obciążenia - patrz wykres 1.
Prowadnice nie wymagają smarowania.
WYMIARY |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
o |
TF |
TG |
TH |
TI |
TL |
UF1 |
UF |
G1 |
A |
WH |
C1 |
H |
W |
C |
K |
L |
L1 |
L2 |
L3 |
L4 |
L5 |
L6 |
L7 |
L8 |
P |
P1 |
EA |
EB |
EC |
FA |
FB |
FC |
SW1 |
SW2 |
|
20 |
70 |
55 |
46,5 |
74 |
32 |
100 |
90 |
38 |
10 |
30 |
48 |
4 |
22 |
12 |
15 |
77 |
71 |
17 |
8 |
48+2 |
40 |
8,5 |
10 |
24 |
M6 |
M8 |
9 |
15 |
9 |
6,5 |
11 |
6,8 |
13 |
13 |
|
25 |
70 |
55 |
46,5 |
74 |
32 |
100 |
90 |
38 |
10 |
30 |
48 |
6 |
22 |
12 |
15 |
77 |
76 |
17 |
8 |
54+2 |
40 |
8,5 |
10 |
24 |
M6 |
M8 |
9 |
15 |
9 |
6,5 |
11 |
6,8 |
13 |
17 |
Prowadnice, Mod 45NHT...
Dla siłowników serii 24 i 25 (DIN/ISO 6432), o 20 i 25.
Obciążenia - patrz wykres 3.
Prowadnice nie wymagają smarowania.
WYMIARY |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
o |
TF |
TG |
TH |
TI |
TL |
TM |
TN |
UF |
G1 |
UF1 |
A |
WH |
C1 |
H |
W |
C |
K |
L |
L1 |
L2 |
L3 |
L4 |
L5 |
L6 |
L7 |
P |
P1 |
T |
EA |
EB |
EC |
FA |
FB |
FC |
|
20 |
68 |
40 |
38 |
58 |
32,5 |
20 |
23 |
76 |
32 |
79 |
10 |
17 |
108 |
4 |
22 |
12 |
58 |
160 |
15 |
37+0,3 |
34 |
37 |
71 |
65 |
8,5 |
M5 |
M6 |
14 |
6,5 |
11 |
6,8 |
5,5 |
10 |
5.7 |
|
25 |
68 |
40 |
38 |
58 |
32,5 |
20 |
23 |
76 |
32 |
79 |
10 |
17 |
108 |
6 |
17 |
12 |
58 |
160 |
15 |
37+0,3 |
34 |
37 |
76 |
65 |
8,5 |
M5 |
M6 |
14 |
6,5 |
11 |
6,8 |
5,5 |
10 |
5.7 |
Prowadnice, Mod 45NHB...
Dla siłowników serii 24 i 25 (DIN/ISO 6432), o 20 i 25.
Obciążenia - patrz wykres 2.
Prowadnice smarować smarem specjalnym.
WYMIARY |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
o |
TF |
TG |
TH |
TI |
TL |
TM |
TN |
UF |
G1 |
UF1 |
A |
WH |
C1 |
H |
W |
C |
K |
L |
L1 |
L2 |
L3 |
L4 |
L5 |
L6 |
L7 |
P |
P1 |
T |
EA |
EB |
EC |
FA |
FB |
FC |
|
20 |
68 |
40 |
38 |
58 |
32,5 |
20 |
23 |
76 |
32 |
79 |
10 |
17 |
108 |
4 |
22 |
12 |
58 |
160 |
15 |
37+0,3 |
34 |
37 |
71 |
65 |
8,5 |
M5 |
M6 |
14 |
6,5 |
11 |
6,8 |
5,5 |
10 |
5.7 |
|
25 |
68 |
40 |
38 |
58 |
32,5 |
20 |
23 |
76 |
32 |
79 |
10 |
17 |
108 |
6 |
17 |
12 |
58 |
160 |
15 |
37+0,3 |
34 |
37 |
71 |
65 |
8,5 |
M5 |
M6 |
14 |
6,5 |
11 |
6,8 |
5,5 |
10 |
5.7 |
Prowadnice, Mod. 45NUT...
Dla siłowników serii 60 i 61 (DIN/ISO 6431)
o32 - 40 - 50 - 63 - 80 - 100.
Obciążenia - patrz wykres 1
Prowadnice nie wymagają smarowania.
c |
||||||||||||||||||||||||
o |
TF |
TG |
TH |
A |
T1 |
P |
FB |
UF |
G1 |
UF1 |
L |
C1 |
H |
W |
C |
L1 |
WH |
L2 |
L3 |
L4 |
L5 |
TL |
SW1 |
SW2 |
32 |
78 |
32.5 |
58 |
12 |
74 |
M6 |
6.6 |
90 |
45 |
100 |
106 |
48 |
6 |
22 |
12 |
94 |
17 |
7.8 |
52 |
48 |
7.8 |
32.5 |
15 |
17 |
50 |
84 |
38 |
64 |
12 |
80 |
M6 |
6.6 |
100 |
50 |
106 |
117 |
58 |
7 |
22 |
12 |
105 |
21 |
10 |
53 |
56 |
10 |
38 |
15 |
19 |
50 |
100 |
46.5 |
80 |
16 |
96 |
M8 |
9 |
120 |
60 |
125 |
129 |
59 |
8 |
26 |
15 |
106 |
25 |
6.2 |
64 |
66 |
6.3 |
46.5 |
22 |
24 |
63 |
105 |
56.5 |
95 |
16 |
104 |
M8 |
9 |
125 |
70 |
132 |
146 |
76 |
8 |
26 |
15 |
121 |
25 |
9.8 |
64 |
76 |
9.8 |
56.5 |
22 |
24 |
80 |
130 |
72 |
130 |
20 |
130 |
M10 |
11 |
155 |
90 |
165 |
170 |
90 |
9 |
32 |
16 |
128 |
34 |
9 |
72 |
98 |
20 |
50 |
27 |
30 |
100 |
150 |
89 |
150 |
20 |
150 |
M10 |
11 |
175 |
110 |
185 |
190 |
110 |
9 |
32 |
16 |
138 |
39 |
10.5 |
72 |
118 |
20 |
70 |
27 |
30 |
Prowadnice, Mod 45NHT...
Dla siłowników serii 60 i 61 (DIN/ISO 6431)
o 32 - 40 - 50 - 63 - 80 - 100.
Obciążenia - patrz wykres 3.
Prowadnice nie wymagają smarowania.
WYMIARY |
||||||||||||||||||||||||||||
o |
TF |
TG |
TH |
TI |
UF |
G1 |
UF1 |
A |
WH |
C1 |
H |
W |
C |
K |
L |
L1 |
L2 |
L3 |
L4 |
L5 |
L6 |
P |
T |
FA |
FB |
FC |
SW1 |
SW2 |
32 |
78 |
32.5 |
61 |
74 |
90 |
45 |
97 |
12 |
17 |
125 |
6 |
17 |
12 |
76 |
177 |
4,3 |
50,2 |
50 |
37 |
94 |
64+5 |
M6 |
14 |
6,5 |
11 |
6,8 |
13 |
17 |
40 |
84 |
38 |
69 |
87 |
110 |
54 |
115 |
16 |
21 |
140 |
7 |
22 |
12 |
81 |
192 |
11 |
58,2 |
58 |
37 |
105 |
74+5 |
M6 |
14 |
6,5 |
11 |
6,8 |
15 |
19 |
50 |
100 |
46.5 |
85 |
104 |
130 |
63 |
137 |
20 |
26 |
149 |
8 |
26 |
15 |
78,5 |
205 |
19,8 |
70,2 |
70 |
37,5 |
106 |
89+10 |
M8 |
16 |
9 |
15 |
9 |
22 |
24 |
63 |
105 |
56.5 |
100 |
119 |
145 |
80 |
152 |
20 |
26 |
182 |
8 |
26 |
15 |
111 |
237 |
15,3 |
85,2 |
85 |
37 |
121 |
89+10 |
M8 |
16 |
9 |
15 |
9 |
22 |
24 |
80 |
130 |
72 |
130 |
148 |
180 |
100 |
189 |
25 |
34 |
215 |
9 |
32 |
20 |
128 |
280 |
21 |
105,4 |
105 |
42 |
128 |
110+10 |
M10 |
20 |
11 |
18 |
11 |
27 |
30 |
100 |
150 |
89 |
150 |
172 |
200 |
120 |
213 |
25 |
39 |
220 |
9 |
32 |
20 |
128 |
280 |
24,5 |
130,4 |
130 |
37 |
138 |
115+10 |
M10 |
20 |
11 |
18 |
11 |
27 |
30 |
Prowadnice, Mod 45NHB...
Dla siłowników serii 60 i 61 (DIN/ISO 6431)
o32 - 40 - 50 - 63 - 80 - 100.
Obciążenia - patrz wykres 2.
Prowadnice smarować smarem specjalnym.
WYMIARY |
||||||||||||||||||||||||||||
o |
TF |
TG |
TH |
TI |
UF |
G1 |
UF1 |
A |
WH |
C1 |
H |
W |
C |
K |
L |
L1 |
L2 |
L3 |
L4 |
L5 |
L6 |
P |
T |
FA |
FB |
FC |
SW1 |
SW2 |
32 |
78 |
32.5 |
61 |
74 |
90 |
45 |
97 |
12 |
17 |
125 |
6 |
17 |
12 |
76 |
177 |
4,3 |
50,2 |
50 |
37 |
94 |
64+5 |
M6 |
14 |
6,5 |
11 |
6,8 |
13 |
17 |
40 |
84 |
38 |
69 |
87 |
110 |
54 |
115 |
16 |
21 |
140 |
7 |
22 |
12 |
81 |
192 |
11 |
58,2 |
58 |
37 |
105 |
74+5 |
M6 |
14 |
6,5 |
11 |
6,8 |
15 |
19 |
50 |
100 |
46.5 |
85 |
104 |
130 |
63 |
137 |
20 |
26 |
149 |
8 |
26 |
15 |
78,5 |
237 |
19,8 |
70,2 |
70 |
69,5 |
106 |
89+10 |
M8 |
16 |
9 |
15 |
9 |
22 |
24 |
63 |
105 |
56.5 |
100 |
119 |
145 |
80 |
152 |
20 |
26 |
182 |
8 |
26 |
15 |
111 |
237 |
15,3 |
85,2 |
85 |
37 |
121 |
89+10 |
M8 |
16 |
9 |
15 |
9 |
22 |
24 |
80 |
130 |
72 |
130 |
148 |
180 |
100 |
189 |
25 |
34 |
215 |
9 |
32 |
20 |
128 |
280 |
21 |
105,4 |
105 |
42 |
128 |
110+10 |
M10 |
20 |
11 |
18 |
11 |
27 |
30 |
100 |
150 |
89 |
150 |
172 |
200 |
120 |
213 |
25 |
39 |
220 |
9 |
32 |
20 |
128 |
280 |
24,5 |
130,4 |
130 |
37 |
138 |
115+10 |
M10 |
20 |
11 |
18 |
11 |
27 |
30 |
Amortyzatory hydrauliczne serii SA
M8x1 - M10x1 - M12x1 - M14x1,5 - M20x1,5 - M25x1,5 - M27x1,5
Samokompensujące
Amortyzatory serii SA oferowane są w 5 rozmiarach. Służą do pochłaniania energii uderzenia rozpędzonych i zatrzymywanych mas oraz zmniejszenia hałasu w chwili zatrzymania. Amortyzatory te są samokompensujące, co oznacza, że spełniają swą rolę dla szerokiego zakresu parametrów pracy. Mogą pracować zarówno przy małym obciążeniu i dużej prędkości, jak też gdy obciążenie jest znaczne, a prędkość mała, bez żadnej regulacji. Konstrukcja umożliwia wyposażenie amortyzatora w dodatkowy pierścień zderzakowy. Stosowanie amortyzatorów wnosi szereg korzyści: - wzrost produktywności, - zmniejszenie kosztów, - redukcja drgań i hałasu, - wydłużenie żywotności maszyn. |
Właściwe dla różnych zastosowań
i warunków pracy
Możliwa praca z dodatkowym zderzakiem
Samokompensujące
PARAMETRY OGÓLNE |
|||||||
Model |
SA - 0806 |
SA - 1007 |
SA - 1210 |
SA - 1412 |
SA - 2015 |
SA - 2525 |
SA - 2725 |
Rodzaj konstrukcji |
amortyzator hydrauliczny, samokompensujący |
||||||
Materiały |
korpus - stal czerniona, tłoczysko - stal chromowana |
||||||
tłok - stal, uszczelki - NBR |
|||||||
Korpus gwintowany |
M8x 1 |
M10x 1 |
M12 x 1 |
M14x 1,5 |
M20x 1,5 |
M25x 1,5 |
M27x 1,5 |
Skok amortyzacji (mm) |
6 |
7 |
10 |
12 |
15 |
25 |
25 |
Max energia pochłonięta / 1 cykl, Et (Nm) |
3 |
6 |
12 |
20 |
59 |
80 |
147 |
Max energia pochłonięta / 1 godz., ETc (Nm) |
7000 |
12400 |
22500 |
33000 |
38000 |
60000 |
72000 |
Max. masa efektywna Me (kg) |
6 |
12 |
22 |
40 |
120 |
180 |
270 |
Max ilość cykli / 1 min |
80 |
70 |
40 |
70 |
45 |
20 |
10 |
Prędkość uderzenia, v (m/s) |
0,3 - 2,5 |
0,3 - 3,5 |
0,3 - 4,0 |
0,3 - 5,0 |
0,3 - 5,0 |
0,3 - 0,5 |
0,3 - 5,0 |
Waga (g) |
15 |
25 |
32 |
65 |
150 |
295 |
360 |
Zakres temperatur pracy (°C) |
-10 ÷ +80 °C |
OZNACZENIE AMORTYZATORÓW
Uwaga: amortyzatory są dostarczane w komplecie z dwiema nakrętkami montażowymi.
Przekrój amortyzatora, Mod SA
Poz. |
Nazwa części |
Materiał |
1 |
Główka tłoczyska |
nylon |
2 |
Rura zewnętrzna |
stal |
3 |
Akumulator |
- |
4 |
Otwory dławiące |
- |
5 |
Sprężyna powrotna |
stal sprężynowa |
6 |
Tłoczysko |
stal węglowa |
7 |
Czynnik hydrauliczny |
- |
8 |
Tłok |
stal węglowa |
9 |
Zawór zwrotny |
- |
10 |
Rura wewnętrzna |
stal stopowa |
Amortyzator serii SA
WYMIARY |
|||||||||||
Mod. |
A |
X |
L |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
SW |
I |
SA - 0806 W |
M8X1 |
6 |
- |
40,6 |
- |
2,8 |
- |
33,6 |
2 |
11 |
3 |
SA - 0806 |
M8X1 |
6 |
55,2 |
40,6 |
6,6 |
2,8 |
8,5 |
33,6 |
2 |
11 |
3 |
SA - 1007 W |
M10X1 |
7 |
- |
47 |
- |
3 |
- |
39 |
3 |
12,7 |
3 |
SA - 1007 |
M10X1 |
7 |
62,6 |
47 |
8,6 |
3 |
8,6 |
39 |
3 |
12,7 |
3 |
SA - 1210 W |
M12X1 |
10 |
- |
50 |
- |
3 |
- |
45,5 |
- |
14 |
4 |
SA - 1210 |
M12X1 |
10 |
67 |
50 |
10,3 |
3 |
8,5 |
45,5 |
- |
14 |
4 |
SA - 1412 W |
M14X1,5 |
12 |
- |
67 |
- |
4 |
- |
58 |
4 |
19 |
6 |
SA - 1412 |
M14X1,5 |
12 |
90 |
67 |
12 |
4 |
11 |
58 |
4 |
19 |
6 |
SA - 2015 W |
M20X1,5 |
15 |
- |
73 |
- |
6 |
- |
62 |
4 |
26 |
8 |
SA - 2015 |
M20X1,5 |
15 |
103 |
73 |
18 |
6 |
15 |
62 |
4 |
26 |
8 |
SA - 2525 W |
M25X1,5 |
25 |
- |
92 |
- |
8 |
- |
82 |
- |
32 |
10 |
SA - 2525 |
M25X1,5 |
25 |
130 |
92 |
22,8 |
8 |
19 |
82 |
- |
32 |
10 |
SA - 2725 W |
M27X1,5 |
25 |
- |
99 |
- |
8 |
- |
86 |
5 |
32 |
6,5 |
SA - 2725 |
M27X1,5 |
25 |
143 |
99 |
22,5 |
8 |
19 |
86 |
5 |
32 |
6,5 |
Wyposażenie uzupełniające
Kołnierz zderzakowy
do regulacji skoku
Przewodnik doboru: zależności i przykłady
Dla właściwego doboru amortyzatora niezbędne jest
określenie 4 podstawowych wielkości.
PODSTAWOWE PARAMETRY |
||
Masa obiektu uderzającego |
m |
(kg) |
Prędkość uderzenia |
v |
(m/s) |
Siła napędowa |
F |
(N) |
Ilość uderzeń / 1 godz |
C |
(1/hr) |
Zależności ci i przykłady
PODSTAWOWE ZALEŻNOŚCI |
|
1. Energia kinetyczna: |
Ek = mv2/2 |
2. Energia napędu: |
Ed = F . S |
3. Prędkość swobodnego upadku: 4. Siła pchająca siłownika: |
v = - 2g . h |
5. Siła ciągnąca siłownika: |
F= . P |
6. Max siła uderzenia |
Fm = 1.2 Et /S |
7. Całkowita energia pochłaniana / 1 godz: |
Etc = Et . C |
Przewodnik doboru: zależności i przykłady
OPIS OZNACZEŃ |
||
Oznaczenie |
Jednostka |
Opis |
µ |
współczynnik tarcia |
|
? |
rad |
kąt odchylania |
? |
rad |
kąt obcinania bocznego |
? |
rad/s |
Prędkość kątowa |
A |
m |
szerokość |
B |
m |
grubość |
C |
1/godz |
ilość uderzeń / 1 godz |
D |
cm |
średnica tłoka |
d |
cm |
średnica tłoczyska |
ED |
Nm |
energia napędu |
EK |
Nm |
energia kinetyczna / 1 cykl |
EK |
Nm |
energia całkowita / 1 cykl |
ETC |
Nm |
energia całkowita / 1 godz |
F |
N |
siła napędowa |
Fm |
N |
max siła uderzenia |
g |
m/s 2 |
przyspieszenie ziemskie (9.81 m/s) |
h |
m |
wysokość |
m |
kg |
masa hamowana |
Me |
kg |
masa efektywna |
P |
bar |
ciśnienie pracy |
R |
m |
promień |
RS |
m |
odległość amortyzatora od punktu obrotu |
S |
m |
skok amortyzatora |
T |
Nm |
moment napędowy |
t |
s |
czas opóźnienia |
v |
m/s |
prędkość masy uderzającej |
vs |
m/s |
prędkość masy względem amortyzatora |
Przykład 1: uderzenie poziome
Warunki zadane:
v = 1.0 m/s
m = 40 kg
S = 0.01 m
C = 1500 cykli/godz
OBLICZENIA: |
Ek ===20 Nm |
ET = Ek = 20 Nm |
Etc = Et . C = 20 . 1500 = 30000 Nm/h |
Me===40 kg |
Dla powyższego przypadku właściwym amortyzatorem jest typ SA 1412, gdzie: ETmax = 20 Nm, ETCmax = 33000 Nm/h i Me max = 40 kg. |
Przykład 2: uderzenie poziome z siłą napędową
Warunki zadane:
m= 40 kg
P = 6 bar = 0,6 MPa
S = 0.01 m
v = 1.2 m/s
d = 50 mm
C = 780 cykli/godz
OBLICZENIA: |
Ek ===28,8 Nm |
ED= F . g . S=.P.g.S=. 6 . 9,81 . 0,015 = 17,32 Nm |
Et = Ek + Ed = 28,8 + 17,3 = 46,1 Nm |
Etc = Et . C = 46,1. 780 = 35958 Nm/h |
Me == 64,0 Kg |
Dla powyższego przykładu dobrano amortyzator SA-2015, gdzie: ET (max) = 59 Nm, ETC (max) = 38000 Nm/h i Me (max) = 120 kg |
Przykład 3: Uderzenie swobodnego upadku
Warunki zadane:
h = 0,35 m
m = 5 kg
S = 0.01 m
C = 1500 cykli/godz
OBLICZENIA: |
v = - 2g .h -2 . 9,81 . 0,4 = 2,6 m/s |
EK = m . g . h = 5 . 9,81 . 0,35 = 17,2 Nm |
ED = F . S = m . g . s = 5 . 9,81 . 0,012 = 0,6 Nm |
Et = Ek + Ed = 17,2 + 0,6 = 17,8 Nm |
Etc = Et . C = 17,8 . 1500 = 26700 Nm/h |
Me == 5,0 Kg |
Dla powyższego przykładu dobrano amortyzator SA 1412, gdzie: |
ET MAX = 20 Nm, ETC MAX = 33000 Nm/h i Me MAX = 40 kg. |
Przykład 4: Uderzenie pionowe w dół z siłą napędową
Warunki zadane:
m = 50 kg
h = 0.3 m
S = 0.025 m
P = 6 bar =0,6 MPa
D = 63 mm
C = 600 cykli/godz
V = 1,0 m/s
OBLICZENIA: |
Ek===25Nm |
ED = F . S = (m . g+ . p . g ). S = (50 . 9,81+. 6 . 9,81) . 0,025 = 58,1 Nm |
Et = Ek + Ed = 25 + 58,1 = 83,1 Nm |
Etc = Et . C = 83,1 . 600 = 49860 Nm/h |
Me == 168 Kg |
Dla powyższego przykładu dobrano amortyzator SA 2725, gdzie: |
ET (max) = 147 Nm, ETC (max) = 72000 Nm/h i Me (max) = 270 kg. |
Przykład 5: Uderzenie pionowe w górę z siłą napędową
Warunki zadane:
m = 50 kg
h = 0.3 m
S = 0.025 m
P = 6 bar =0,6 MPa
D = 63 mm
C = 600 cykli/godz
V = 1,0 m/s
OBLICZENIA: |
Ek===25Nm |
ED = F . S = ( . p . g - m . g). S = (. 6 . 9,81-50 . 9,81) . 0,015 = 20,1 Nm |
Et = Ek + Ed = 25 + 20,1 = 45,7 Nm |
Etc = Et . C = 45,1 . 600 = 27060 Nm/h |
Me == 91,4 Kg |
Dla powyższego przykładu dobrano amortyzator SA 2015, gdzie: |
ET (max) = 59 Nm, ETC (max) = 38000 Nm/h i Me(max) = 120 kg. |
Przykład 6: Uderzenie pod kątem
Warunki zadane:
m = 10 kg
h = 0,3 m
S = 0.015 m
a = 30°
C = 600 cykli/godz
OBLICZENIA: |
||
v = - 2g .h |
-2 . 9,81 . 0,3 = 2,43 m/s |
Et = Ek + Ed = 29,4 + 0,7 = 30,1 Nm |
EK = m . g . h |
10 . 9,81 . 0,3 = 29,4 Nm |
Etc = Et . C = 30,1 . 600 = 18060 Nm/h |
ED = F . S = m . g . siná . s = 10 . 9,81 . sin30° . 0,015 = 10 . 9,81 . 0,5 . 0,015 = 0,7 Nm |
Me == 10,2 Kg |
|
Dla powyższego przykładu dobrano amortyzator SA 2015, gdzie: |
||
ET (max) =59 Nm, ETC (max) = 38000 Nm/h i Me (max) = 120 kg. |
Przykład 7: Uderzenie masy napędzanej transporterem
Warunki zadane:
m = 5 kg
V = 0,5 m/s
µ = 0,25
S = 0.006 m
C = 3000 cykli/godz
OBLICZENIA: |
|
Ek===0,63Nm |
Etc = Et . C = 0,7 . 3000 = 2100 Nm/h |
ED = F . S = m . g . µ . s = 5 . 9,81 . 0,25 . 0,006 = 0,07 Nm |
Me == 5,6 Kg |
Et = Ek + Ed = 0,63 + 0,07 = 0,7 Nm |
|
Dla powyższego przykładu dobrano amortyzator SA 0806, gdzie: ET (max)=3 Nm, ETC (max)=7000 Nm/h i Me(max)=6 kg. |
Przykład 8: Amortyzacja otwieranych drzwi
Warunki zadane:
m = 20 kg
w = 2,0 rad/s
T = 20 Nm
Rs = 0,8 m
A = 1,0 m
S = 0,015 m
C = 600 cykli/godz
OBLICZENIA: |
|
I== =6,67 Kg . m2 |
Et = Ek + Ed = 13,34 + 0,36 = 13,7 Nm |
EK== = 13,34 Nm |
Etc = Et . C = 13,7 . 600 = 8220 Nm/h |
0=== 0,019 rad |
v = ?. Rs = 2,0 . 0,8 = 1,6 m/s |
Ed = T . ? = 20 . 0,018 = 0,36 Nm |
Me == 10,7 Kg |
Dla powyższego przykładu dobrano amortyzator SA 1412, gdzie: ET (max) =20 Nm, ETC (max) = 33000 Nm/h i Me (max) = 40 kg. |
Przykład 9: Amortyzacja masy obracającej się
Warunki zadane:
m = 200 kg
w = 1,0 rad/s
T = 100 Nm
R = 0,5 m
Rs= 0,6 m
S = 0,015 m
C = 100 cykli/godz
OBLICZENIA |
|
I== =25 Kg . m2 |
Et = Ek + Ed = 12,5 + 2,5 = 15 Nm |
EK== = 12,5 Nm |
Etc = Et . C = 15 . 100 = 1500 Nm/h |
?===0,025 rad |
v = ? . Rs = 1,0 . 0,6 = 0,6 m/s |
Ed = T . ?= 100 . 0,025 = 2,5 Nm |
Me == 83Kg |
Dla powyższego przykładu dobrano amortyzator SA 2015, gdzie: ET (max) = 59 Nm, ETC (max) = 38000 Nm/h i Me (max) = 720 kg. |
Obciążenie w osi amortyzatora
Dla zapewnienia odpowiedniej żywotności amortyzatora
ruch obciążenia powinien być w osi amortyzatora.
Uwaga: Maksymalne odchylenie od osi wynosi ? 2,5° (0,044 rad).
Magnetyczne czujniki zbliżeniowe
Seria CST-CSV
- Kontaktronowe
- Elektroniczne Halla
Magnetyczne czujniki zbliżeniowe serii CST/CSV umożliwiają określenie położenia tłoka siłownika wyposażonego w magnes stały. Pole magnetyczne zwiera wewnętrzny styk czujnika, zamyka obwód elektryczny a uzyskany w ten sposób sygnał elektryczny, umożliwia przesterowanie elektrozaworu lub może być wprowadzony do sterownika PLC. Żółta dioda LED sygnalizuje stan zamknięcia wewnętrznego styku czujnika. Czujnik kontaktronowy posiada styk mechaniczny i może być zasilany napięciem stałym do 110V lub zmiennym do 220V. Żywotność czujnika kontaktronowego jest mniejsza niż elektronicznego wykorzystującego efekt Halla, który umożliwia pracę z prądem stałym o napięciu do 30V. Te dwa typy czujników posiadają szczelną obudowę i zewnętrznie nie różnią się między sobą. Czujniki bezdotykowe mogą być w różny sposób montowane z siłownikiem: w specjalnych rowkach profilu, opaskami zaciskowymi, motowane na siłownikach cylindrycznych lub za pomocą specjalnych uchwytów. |
Wygodne do montażu
w siłownikach profilowych
2 typy (CST-CSV) umożliwiają
wyposażenie wszystkich typów
siłowników CAMOZZI
Opcjonalne wyposażenie
w złącze elektryczne M8
PARAMETRY OGÓLNE |
|||
Mod. |
CST-220 CSV-220 |
CST-232 CSV-232 |
CST-332 CSV-332 |
CST-250N CSV-250N |
CST-262 CSV-262 |
CST-362 CSV-362 |
|
Działanie |
Kontaktronowe |
Halla |
|
Wyjście elektryczne |
-- |
PNP |
|
Napięcie |
10-110* V AC/DC |
5-30 V AC/DC |
10-27 V DC |
Zabezpieczenie |
IP 67 |
||
Materiały |
Korpus - żywica epoksydowa, kabel - osłona poliuretanowa |
||
Mocowanie |
bezpośrednio w rowku lub za pomocą uchwytu (tylko CST) |
||
Sygnalizacja |
Żółta dioda LED |
||
Podłączenie elektryczne |
kabel 2x0,14 (2m) |
kabel 3x0,14 (2m) |
|
złącze M8 (0,3 m) |
złącze M8 (0,3 m) |
||
Maksymalny prąd |
250 mA indukcyjny |
||
Maksymalne obciążenie |
8 W, 10 VA |
6 W |
|
Zabezpieczenie |
brak |
przeciw błędnej polaryzacji |
przeciw błędnej polaryzacji przeciw iskrzeniom |
Czas przełączania |
<1,8 ms |
<1 ms |
|
Zakres temperatur pracy |
-10 °C ÷ 80 °C |
||
Rodzaj styków |
N.O. |
||
Żywotność |
cykli |
cykli |
|
Uwaga: * mod. CST/CSV-220 dla napięć 220V są oznaczone datą produkcji na kablu. |
PRZYKŁAD OZNACZENIA
CZUJNIK KONTAKTRONOWY
BN = brązowy
BU = niebieski
BK = czarny
CZUJNIK HALLA
BN = brązowy
BU = niebieski
BK = czarny
SCHEMAT POŁĄCZEŃ SZEREGOWYCH
Czujniki kontaktronowe 3-żyłowe mogą być łączone ze sobą
szeregowo z uwagi na brak spadku napięcia pomiędzy
zasilaniem a obciążeniem (patrz schemat połączeń).
Spadek napięcia wynosi 2,5V dla czujnika kontaktronowego
oraz 1V dla czujnika Halla.
BN = brązowy
BU = niebieski
BK = czarny
Magnetyczne czujniki zbliżeniowe serii CST/CVS
Długość kabla 2 mb.
lub 5 mb dla mod. CST-220-5.
Mod. |
CST - 220 |
CSV - 220 |
CST -220-5 |
CST - 232 |
CSV - 232 |
CST - 332 |
CSV - 332 |
Czujnik zbliżeniowy serii CST/CSV
EN 60947-5-2 4 (tylko Mod. N)
Długość kabla 0,3 mb.
Mod. |
CST -250N |
CSV -250N |
CST - 262 |
CSV - 262 |
CST - 362 |
CSV - 362 |
Przyłącze elektryczne CS-5 (część damska)
W przypadku zastosowania czujników 2-żyłowych
z przyłączem elektrycznym M8 (CST-250N oraz
CSV-250N) należy podłączyć przewód brązowy
do wejścia (+) a przewód czarny do obciążenia.
Mod. |
CS -5 |
Informacje dotyczące właściwego wykorzystania
Magnetyczny kontaktronowy czujnik zbliżeniowy posiada styk elektryczny zamknięty w szklanej
bańce wypełnionej rozrzedzonym gazem. Elastyczne listki styku wykonane są ze stopu ferromagnetycznego
żelazowo-niklowego i pokryte w miejscu zetknięcia materiałem zabezpieczającym je przed “sklejaniem się”.
Przełączenie styków powodowane jest przez pole magnetyczne magnesu stałego umieszczonego w
tłoku siłownika. Styki te normalnie otwarte zwierając się zamykają obwód elektryczny.
Rys. 2 pokazuje pole działania czujnika kontaktronowego. Wymiar b wskazuje amplitudę pola
czyli obszar zamkniętych styków elektrycznych. Wartość H jest histerezą, w wyniku której pole
oddziaływania magnetycznego jest przesunięte w kierunku przeciwnym do ruchu tłoka.
Wartości b i H przedstawione w tabeli zależą od średnicy tłoka. Maksymalna dopuszczalna prędkość
tłoka jest funkcją wartości b oraz czasu odpowiedzi elementów przełączanych w układzie za czujnikiem.
Maksymalna prędkość tłoka
Maksymalna prędkość tłoka jest określona zależnością:
vmax
gdzie:
b =strefa zwartych styków (mm) - patrz tabela
t =całkowity czas odpowiedzi elementów układu elektrycznego położonych za przełącznikiem
vmax =maksymalna prędkość tłoka (m/s)
Osłona rowka profilu, Mod S-CST-500
Do zabezpieczenia (osłonięcia) rowków w
siłownikach serii:
- 31
- 31 tandem i kilkuskokowych
- QCT-QCB
- QCBT-QCBF
- 61
- 69
Dostarczane w odcinkach 500 mm.
Maksymalne obciążenie prądowe kontaktronowych czujników zbliżeniowych
Obciążenie indukcyjne / pojemnościowe
prąd maksymalny = 250 mA;
8W DC - 10VA AC.
Obciążenie rzeczywiste (A) jest zależne od napięcia
(patrz rysunek).
Układ elektryczny zabezpieczony przed przepięciami
W przypadku obciążenia indukcyjnego z uwagi na to,
że nie ma innego zabezpieczenia zaleca się
stosowanie odpowiedniego układu elektrycznego.
Poniżej przedstawiono 3 przykłady.
Uwagi eksploatacyjne dotyczące czujników
- Nie napinać, naprężać lub zaginać przewodów elektrycznych oraz unikać ciągłych ruchów przewodów.
- Nie stosować czujników w atmosferze substancji chemicznie agresywnych.
- Nie przekraczać dopuszczalnych temperatur pracy, zabezpieczyć czujniki przed silnymi drganiami i uderzeniami.
Opaski montażowe dla czujników serii CST
Mod. |
|
S-CST-02 |
dla siłowników ř 16 serii 24-25-27 |
S-CST-03 |
dla siłowników ř 20 serii 24-25-27 |
S-CST-04 |
dla siłowników ř 25 serii 24-25-27 |
S-CST-05 |
dla siłowników ř 16-20-25 serii 94-95 |
S-CST-06 |
dla siłowników ř 32 serii 90- 92 |
S-CST-07 |
dla siłowników ř 40 serii 90- 92 |
S-CST-08 |
dla siłowników ř 50 serii 90- 92 |
S-CST-09 |
dla siłowników ř 63 serii 90- 92 |
S-CST-10 |
dla siłowników ř 80 serii 90 |
S-CST-11 |
dla siłowników ř 100 serii 90 |
S-CST-12 |
dla siłowników ř 125 serii 90 |
S-CST-18 |
dla siłowników ř 32 serii 27- 42 |
S-CST-19 |
dla siłowników ř 40 serii 27- 42 |
S-CST-20 |
dla siłowników ř 50 serii 27- 42 |
S-CST-21 |
dla siłowników ř 63 serii 27- 42 |
Adaptery dla czujników serii CST
Mod. |
|
S-CST-01 |
dla siłowników o20÷100 serii QP-QPR |
dla siłowników o 32÷80 serii 50 |
Montaż czujników serii CST na siłownikach serii 60
Mod. |
|
S-CST-25 |
dla siłowników serii 60 o32 -63 |
S-CST-26 |
dla siłowników serii 60 o 80 - 100 |
Adaptery montażowe czujników CST
Dla siłowników serii 60 z prowadnicami
typu 45NHT or 45NHB.
Mod. |
|
S - CST-45N1 |
dla siłowników serii 60 o 32÷63 |
S - CST-45N2 |
dla siłowników serii 60 o80÷100 |
Montaż czujników serii CSV
Czujniki CSV są montowane bezpośrednio
w rowkach korpusu:
dla siłowników o16÷25 serii 50
dla siłowników o12÷16 serii QP-QPR.
Montaż czujników serii CST
Czujniki CST są montowane bezpośrednio
w rowkach korpusu:
dla siłowników serii 31-31R
dla siłowników serii QC.
dla siłowników serii 61.
Magnetyczne czujniki zbliżeniowe
serii CSB i CSC
Kontaktronowe
Magnetyczne czujniki zbliżeniowe serii CSB i CSC umożliwiają określenie położenia tłoka. Wskutek działania pola magnetycznego następuje załączenie styków wewnętrznych czujnika i zamknięcie obwodu elektrycznego. Dzięki temu uzyskiwany jest sygnał umożliwiający bezpośrednie uruchomienie cewki zaworu albo wprowadzenie sygnału do sterownika PLC. Czerwona dioda LED sygnalizuje zamknięcie styków. Czujniki kontaktronowe posiadające mechaniczny styk umożliwiają pracę z napięciami prądu stałego lub zmiennego do 110V. Czujniki serii CSC stosowane są do chwytaków serii CGL. Zespoł czujnika zamknięty jest w szczelnej obudowie.Konstrukcja umożliwia zabudowę czujnika w rowkach profilu korpusu chwytaka. Podłączenia elektryczne pokazane są na załączonych schematach. |
.
PARAMETRY OGÓLNE |
|
Model |
CSB-220 CSC-220 |
Type działanie |
kontaktronowe |
Napięcie |
3 - 110 V AC/DC |
Zabezpieczenie |
IP66 |
Materiał |
korpus - żywica epoksydowa |
Mocowanie |
bezpośrednio w rowku korpusu |
Sygnalizacja |
optyczna LED (czerwona) |
Podłączenie elektryczne |
kabel 2 x 0,14 (1m) |
Prąd załączania |
3 - 50 mA |
Maksymalne obciążenie. |
8 W, 10 VA |
Czas przełączania |
<1 ms |
Zakres temperatur |
-10°C - 60°C |
Rodzaj styków |
N.O. |
Waga |
18g |
Zabezpieczenie elektryczne |
brak |
Wyjście |
- |
OZNACZENIE CZUJNIKÓW BEZDOTYKOWYCH
Schematy elektryczne układów zabezpieczonych przed przepięciami.
Ponieważ czujnik kontaktronowy z obciążeniem indukcyjnym nie posiada żadnego zabezpieczenia
elektrycznego wskazane jest budowanie układu zabezpieczonego przed przepięciami.
Uwaga. Kiedy długość przewodów do obciążenia przekracza 10m należy zainstalować cewkę indukcyjną blisko czujnika aby uniknąć pulsacji prądu.
STYKI ELEKTRYCZNE CZUJNIKA KONTAKTRONOWEGO
BN = brązowy
BU = niebieski
Wymiary czujnika CSB - D - 220
Wymiary czujnika CSB - H - 220
Wymiary czujnika CSC - D - 220
Wymiary czujnika CSC - H - 220
TABELA ZASTOSOWAŃ POSZCZEGÓLNYCH CZUJNIKÓW MAGNETYCZNYCH |
|||||
CST |
CSV |
CSB-D-220 |
CSC-D-220 |
||
CSB-H-220 |
CSC-H-220 |
||||
Seria |
? |
uchwyt |
uchwyt |
uchwyt |
uchwyt |
24-25 |
16 |
S - CST - 02 |
|||
20 |
S - CST - 03 |
||||
25 |
S - CST - 04 |
||||
27 |
16 |
S - CST - 02 |
|||
20 |
S - CST - 03 |
||||
25 |
S - CST - 04 |
||||
32 |
S - CST - 18 |
||||
40 |
S - CST - 19 |
||||
50 |
S - CST - 20 |
||||
63 |
S - CST - 21 |
||||
31 |
12 |
mocowanie bezpośrednie |
|||
16 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
20 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
25 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
32 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
40 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
50 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
63 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
80 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
100 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
40 |
160 |
brak możliwości |
|||
200 |
brak możliwości |
||||
41 |
160 |
brak możliwości |
|||
200 |
brak możliwości |
||||
42 |
32 |
S - CST - 18 |
|||
40 |
S - CST - 19 |
||||
50 |
S - CST - 20 |
||||
63 |
S - CST - 21 |
||||
50 |
16 |
mocowanie bezpośrednie |
|||
25 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
32 |
S - CST - 01 |
||||
40 |
S - CST - 01 |
||||
50 |
S - CST - 01 |
||||
63 |
S - CST - 01 |
||||
80 |
S - CST - 01 |
||||
60 |
32 |
S - CST - 25 |
|||
40 |
S - CST - 25 |
||||
50 |
S - CST - 25 |
||||
63 |
S - CST - 25 |
||||
80 |
S - CST - 26 |
||||
100 |
S - CST - 26 |
||||
125 |
brak możliwości |
||||
60+45N |
32 |
S - CST - 45N1 |
|||
40 |
S - CST - 45N1 |
||||
50 |
S - CST - 45N1 |
||||
63 |
S - CST - 45N1 |
||||
80 |
S - CST - 45N2 |
||||
100 |
S - CST - 45N2 |
||||
61 |
32 |
mocowanie bezpośrednie |
|||
40 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
50 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
63 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
80 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
100 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
125 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
69 |
32 |
mocowanie bezpośrednie |
|||
40 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
50 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
63 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
80 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
100 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
125 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
90 |
32 |
S - CST - 06 |
|||
40 |
S - CST - 07 |
||||
50 |
S - CST - 08 |
||||
63 |
S - CST - 09 |
||||
80 |
S - CST - 10 |
||||
100 |
S - CST - 11 |
||||
125 |
S - CST - 12 |
||||
92 |
32 |
S - CST - 06 |
|||
40 |
S - CST - 07 |
||||
50 |
S - CST - 08 |
||||
63 |
S - CST - 09 |
||||
94 |
16 |
S - CST - 05 |
|||
20 |
S - CST - 05 |
||||
25 |
S - CST - 05 |
||||
95 |
25 |
S - CST - 05 |
|||
CGA |
10 |
mocowanie bezpośrednie |
|||
16 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
20 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
25 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
32 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
CGB |
16 |
mocowanie bezpośrednie |
|||
20 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
25 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
32 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
CGC |
50 |
mocowanie bezpośrednie |
|||
64 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
80 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
100 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
125 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
CGL |
10 |
mocowanie bezpośrednie |
|||
16 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
20 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
25 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
32 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
CGP |
10 |
mocowanie bezpośrednie |
|||
16 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
20 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
25 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
32 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
CGS |
16 |
mocowanie bezpośrednie |
|||
20 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
25 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
32 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
QC |
20 |
mocowanie bezpośrednie |
|||
25 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
32 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
40 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
50 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
63 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
80 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
QP-QPR |
12 |
mocowanie bezpośrednie |
|||
16 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
20 |
S - CST - 01 |
||||
25 |
S - CST - 01 |
||||
32 |
S - CST - 01 |
||||
40 |
S - CST - 01 |
||||
50 |
S - CST - 01 |
||||
63 |
S - CST - 01 |
||||
80 |
S - CST - 01 |
||||
100 |
S - CST - 01 |
||||
QCBF |
20 |
mocowanie bezpośrednie |
|||
25 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
32 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
40 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
QCTF |
20 |
mocowanie bezpośrednie |
|||
25 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
32 |
mocowanie bezpośrednie |
||||
40 |
mocowanie bezpośrednie |