Siłowniki serii 60
Pojedynczego i podwójnego działania, magnetyczne (DIN/ISO 6431)
o 32-40-50-63-80-100-125 z amortyzacją
Siłowniki serii 60 o średnicach 32, 40, 50, 63, 80, 100 i 125 mm zostały zaprojektowane zgodnie z normą DIN/ISO 6431. Tłoki tych siłowników posiadają wbudowany magnes trwały. Standardowo wyposażone są w regulowaną obustronnie amortyzację pneumatyczną. Dodatkowo siłowniki te posiadają amortyzację mechaniczną, głównie zmniejszającą hałaśliwość wywoływaną uderzeniami tłoka w głowice. Standardowe skoki dla różnych średnic tłoka pokazuje tabela na stronie 1.09.002. Maksymalnie oferowane są siłowniki o skokach do 1000 mm. Czujniki bezdotykowe położenia wraz z uchwytami mocującymi zestawiono na stronie 1.24. |
Wg DIN/ISO 6431
VDMA 24562
Tłoczysko nierdzewne nagniatane
Regulowana amortyzacja
pneumatyczna
Rodzaj konstrukcji |
ze śrubami ściągającymi |
Działanie |
pojedynczego i podwójnego działania |
Materiały |
głowice - aluminium; uszczelki - NBR; pozostałe - patrz oznaczenia |
Rodzaj montażu |
za pomocą szpilek ściągających, z przednim lub tylnym kołnierzem na łapach, na czopach - przednich, środkowych lub tylnych, z uchwytem wahliwym |
Zakres skoków |
10 ÷ 2500mm |
Zakres temperatur |
0 ÷ 80°C (dla suchego powietrza - 20°C) |
Wykonania specjalne |
dla trudnych warunków pracy lub agresywnego otoczenia |
.
PARAMETRY PNEUMATYCZNE |
|
Zakres ciśnień |
1 ÷ 10 bar |
Prędkość |
10 ÷ 1000 mm/s (bez obciążenia) |
Czynnik roboczy |
powietrze czyste, bez smarowania* |
*Jeśli prowadzone jest smarowanie powietrza, zaleca się stosowanie oleju ISOVG32. Rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany przez cały czas eksploatacji. |
OZNACZENIE SIŁOWNIKÓW
CHARAKTERYSTYKI SIŁOWNIKÓW POJEDYNCZEGO DZIAŁANIA
SIŁY SPRĘŻYNY |
|||
O mm |
Skok mm |
Siła wstępna sprężyny (F1) [N] |
Siła sprężyny ściśniętej |
32 |
25 |
48 |
57 |
32 |
50 |
40 |
57 |
32 |
75 |
31 |
57 |
40 |
25 |
42 |
57 |
40 |
50 |
35 |
57 |
40 |
75 |
60 |
57 |
50 |
25 |
100 |
115 |
50 |
50 |
78 |
115 |
50 |
75 |
60 |
115 |
63 |
25 |
100 |
115 |
63 |
50 |
78 |
115 |
63 |
75 |
60 |
115 |
80 |
25 |
117 |
133 |
80 |
50 |
100 |
133 |
80 |
75 |
84 |
133 |
100 |
25 |
117 |
133 |
100 |
50 |
100 |
133 |
100 |
75 |
84 |
133 |
STANDARDOWE SKOKI SIŁOWNIKÓW SERII 60
-pojedynczego działania
X podwójnego działania
Standardowe skoki |
||||||||||||||
o |
25 |
50 |
75 |
80 |
100 |
125 |
150 |
160 |
200 |
250 |
300 |
320 |
400 |
500 |
32 |
-X |
-X |
-X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
40 |
-X |
-X |
-X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
50 |
-X |
-X |
-X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
63 |
-X |
-X |
-X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
80 |
-X |
-X |
-X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
100 |
-X |
-X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
125 |
-X |
-X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
Siłowniki serii 60
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||||||||||||||||
o |
MM |
KK |
Bd11 |
PL |
L1 |
AM |
VA |
EE |
WH |
L2 |
ZJ |
VD |
N |
BG |
RT |
G |
TG |
R |
E |
SW1 |
SW2 |
SW3 |
SW4 |
Długość amortyzacji |
32 |
12 |
M10x1,25 |
30 |
14 |
18 |
22 |
4 |
G1/8 |
26 |
94 |
120 |
5 |
26 |
16 |
M6 |
5 |
32,5 |
13 |
46 |
10 |
6 |
2 |
17 |
19 |
40 |
16 |
M12x1,25 |
35 |
15 |
21 |
24 |
4 |
G1/4 |
30 |
105 |
135 |
5 |
29 |
16 |
M6 |
5 |
38 |
13,5 |
55 |
13 |
6 |
2 |
19 |
22 |
50 |
20 |
M16x1,5 |
40 |
15 |
25 |
32 |
4 |
G1/4 |
37 |
106 |
143 |
6 |
29,5 |
16 |
M8 |
8 |
46,5 |
16 |
64,5 |
17 |
8 |
3 |
24 |
22 |
63 |
20 |
M16x1,5 |
45 |
21 |
26 |
32 |
4 |
G3/8 |
37 |
121 |
158 |
6 |
36,5 |
16 |
M8 |
8 |
56,5 |
28 |
75 |
17 |
8 |
3 |
24 |
22 |
80 |
25 |
M20x1,5 |
45 |
21 |
30 |
40 |
4 |
G3/8 |
46 |
128 |
174 |
7 |
36 |
19 |
M10 |
8 |
72 |
30 |
93 |
22 |
10 |
5 |
30 |
25 |
100 |
25 |
M20x1,5 |
55 |
23 |
35 |
40 |
4 |
G1/2 |
51 |
138 |
189 |
7 |
38,5 |
19,5 |
M10 |
8 |
89 |
40 |
110 |
22 |
10 |
5 |
30 |
25 |
125 |
32 |
M27x2 |
60 |
23,5 |
42 |
54 |
6 |
G1/2 |
65 |
160 |
225 |
8 |
43 |
23 |
M12 |
10,5 |
110 |
50 |
135 |
27 |
12 |
4 |
41 |
43 |
Uwaga: Wymiary siłowników pojedynczego działania serii 60-61 L1 oraz L2 są zwiększone o 25 mm. |
Siłowniki serii 60
Z obustronnym tłoczyskiem.
+ dodać skok
++ dodać podwójny skok
WYMIARY |
|||||||||||||||||||||||
o |
MM |
KK |
Bd11 |
PL |
L1 |
AM |
EE |
WH |
L2 |
ZM |
VD |
N |
BG |
RT |
G |
TG |
R |
E |
SW1 |
SW2 |
SW3 |
SW4 |
Długość amortyzacji |
32 |
12 |
M10x1,25 |
30 |
14 |
18 |
22 |
G1/8 |
26 |
94 |
146 |
5 |
26 |
16 |
M6 |
5 |
32,5 |
13 |
46 |
10 |
6 |
2 |
17 |
19 |
40 |
16 |
M12x1,25 |
35 |
15 |
21 |
24 |
G1/4 |
30 |
105 |
165 |
5 |
29 |
16 |
M6 |
5 |
38 |
13,5 |
55 |
13 |
6 |
2 |
19 |
22 |
50 |
20 |
M16x1,5 |
40 |
15 |
25 |
32 |
G1/4 |
37 |
106 |
180 |
6 |
29,5 |
16 |
M8 |
8 |
46,5 |
16 |
64,5 |
17 |
8 |
3 |
24 |
22 |
63 |
20 |
M16x1,5 |
45 |
21 |
26 |
32 |
G3/8 |
37 |
121 |
195 |
6 |
36,5 |
16 |
M8 |
8 |
56,5 |
28 |
75 |
17 |
8 |
3 |
24 |
22 |
80 |
25 |
M20x1,5 |
45 |
21 |
30 |
40 |
G3/8 |
46 |
128 |
220 |
7 |
36 |
19 |
M10 |
8 |
72 |
30 |
93 |
22 |
10 |
5 |
30 |
25 |
100 |
25 |
M20x1,5 |
55 |
23 |
35 |
40 |
G1/2 |
51 |
138 |
240 |
7 |
38,5 |
19,5 |
M10 |
8 |
89 |
40 |
110 |
22 |
10 |
5 |
30 |
25 |
125 |
32 |
M27x2 |
60 |
23,5 |
42 |
54 |
G1/2 |
65 |
160 |
290 |
8 |
43 |
23 |
M12 |
10,5 |
110 |
50 |
135 |
27 |
12 |
4 |
41 |
43 |
Siłownik serii 60 - tandem
+ dodać skok
++ dodać podwójny skok
WYMIARY |
|||
o |
EE |
L2 |
L3 |
32 |
G1/8 |
171,5 |
197,5 |
40 |
G1/4 |
191,5 |
221,5 |
50 |
G1/4 |
188 |
225 |
63 |
G3/8 |
204 |
230 |
80 |
G3/8 |
225,5 |
271,5 |
100 |
G1/2 |
231 |
282 |
125 |
G1/2 |
264 |
329 |
Siłownik serii 60 z hamulcem tłoczyska
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||||||||||||
o |
L1 |
L2 |
L3 |
L4 |
L5 |
L6 |
L7 |
L8 |
L9 |
L10 |
OD |
oD1d11 |
OD2 |
oD3f8 |
A±0.15 |
G |
H |
H1 |
M |
Z |
32 |
58 |
48 |
10 |
8 |
13 |
20,5 |
34 |
45 |
94 |
160 |
12 |
30,5 |
35 |
25 |
32,5 |
M5 |
25,5 |
46,5 |
M6 |
M6 x 20 |
40 |
65 |
55 |
10 |
8 |
13 |
22,5 |
38 |
50 |
105 |
178 |
16 |
35 |
40 |
28 |
38 |
G1/8 |
30 |
53 |
M6 |
M6 x 20 |
50 |
82 |
70 |
12 |
15 |
16 |
29,5 |
48 |
60 |
106 |
200 |
20 |
40 |
50 |
35 |
46,5 |
G1/8 |
36 |
64 |
M8 |
M8 x 30 |
63 |
82 |
70 |
12 |
15 |
16 |
29,5 |
49,5 |
70 |
121 |
215 |
20 |
45 |
60 |
38 |
56,5 |
G1/8 |
40 |
75 |
M8 |
M8 x 30 |
80 |
110 |
90 |
20 |
18 |
20 |
35 |
61 |
90 |
128 |
254 |
25 |
45 |
80 |
48 |
72 |
G1/8 |
50 |
95 |
M10 |
M10 x 35 |
100 |
115 |
100 |
15 |
18 |
20 |
39 |
69 |
105 |
138 |
269 |
25 |
55 |
100 |
58 |
89 |
G1/8 |
58 |
110,5 |
M10 |
M10 x 35 |
125 |
167 |
122 |
45 |
22 |
30 |
51 |
86,5 |
140 |
160 |
350 |
32 |
60 |
130 |
65 |
110 |
G1/8 |
80 |
150 |
M12 |
M12 x 40 |
Kołnierz czopowy środkowy, Mod. F...
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||
o |
XV1± 2 |
XV2± 2 |
XV3± 2 |
f |
TMh14 |
h |
TDe9 |
TLh14 |
UW |
R |
32 |
63,5 |
73 |
82,5 |
32,5 |
50 |
20 |
12 |
12 |
65 |
0,1 |
40 |
72,5 |
82,5 |
92,5 |
38 |
63 |
25 |
16 |
16 |
74 |
0,15 |
50 |
79,5 |
90 |
100,5 |
46,5 |
75 |
25 |
16 |
16 |
85 |
0,15 |
63 |
88 |
97,5 |
107 |
56,5 |
90 |
30 |
20 |
20 |
100 |
0,15 |
80 |
97 |
110 |
123 |
72 |
110 |
30 |
20 |
20 |
120 |
0,15 |
100 |
102 |
120 |
138 |
89 |
132 |
30 |
25 |
25 |
135 |
0,2 |
125 |
121 |
145 |
169 |
110 |
160 |
30 |
25 |
25 |
160 |
0,2 |
Łapy montażowe, Mod. B...
Materiał: stal ocynkowana.
W skład zespołu wchodzą:
2 łapy
4 śruby
WYMIARY |
|||||||||||
Mod. |
o |
AT |
SA ±1.25 |
XA ±1.25 |
TRJS14 |
E |
AB |
AHJS16 |
AO |
AU |
Moment dokręcenia (max) |
B-41-32 |
32 |
4 |
142 |
144 |
32 |
45 |
7 |
32 |
11 |
24 |
6 Nm |
B-41-40 |
40 |
4 |
161 |
163 |
36 |
53,5 |
10 |
36 |
15 |
28 |
6 Nm |
B-41-50 |
50 |
4 |
170 |
175 |
45 |
62,5 |
10 |
45 |
15 |
32 |
13 Nm |
B-41-63 |
63 |
5 |
185 |
190 |
50 |
73 |
10 |
50 |
15 |
32 |
13 Nm |
B-41-80 |
80 |
6 |
210 |
216 |
63 |
92 |
12 |
63 |
20 |
41 |
19 Nm |
B-41-100 |
100 |
6 |
220 |
230 |
75 |
108,5 |
14,5 |
71 |
25 |
41 |
22 Nm |
B-41-125 |
125 |
7 |
250 |
270 |
90 |
132 |
16,5 |
90 |
25 |
45 |
26 Nm |
Kołnierz przedni lub tylny, Mod. D –E
Materiał: aluminium.
W skład zespołu wchodzą:
1 kołnierz
4 śruby
+ dodać skok
WYMIARY |
|||||||||||
Mod. |
o |
W±2 |
MF |
ZB JS14 |
TF JS14 |
R JS14 |
UF |
E |
FB H13 |
ZF ±1.25 |
Moment dokręcenia (max) |
D-E-41-32 |
32 |
16 |
10 |
120 |
64 |
32 |
86 |
45 |
7 |
130 |
6 Nm |
D-E-41-40 |
40 |
20 |
10 |
135 |
72 |
36 |
88 |
52 |
9 |
145 |
6 Nm |
D-E-41-50 |
50 |
25 |
12 |
143 |
90 |
45 |
110 |
63 |
9 |
155 |
13 Nm |
D-E-41-63 |
63 |
25 |
12 |
158 |
100 |
50 |
116 |
73 |
9 |
170 |
13 Nm |
D-E-41-80 |
80 |
30 |
16 |
174 |
126 |
63 |
148 |
95 |
12 |
190 |
19 Nm |
D-E-41-100 |
100 |
35 |
16 |
189 |
150 |
75 |
176 |
115 |
14 |
205 |
22 Nm |
D-E-41-125 |
125 |
45 |
20 |
225 |
180 |
90 |
224 |
135 |
16 |
245 |
26 Nm |
Kołnierz czopowy tylny, wclassełkowy, Mod. C... (tylny) i CH... (przedni lub tylny)
Materiał: aluminium.
W skład zespołu wchodzą:
1 uchwyt czopowy
4 śruby
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||
Mod. |
o |
CDH9 |
FL |
C |
XD ±1.6 |
MR |
E |
CB H14 |
UB h14 |
Moment dokręcenia (max) |
C-41-32 |
32 |
10 |
12 |
22 |
142 |
10 |
45 |
26 |
45 |
6 Nm |
C-41-40 |
40 |
12 |
15 |
25 |
160 |
13 |
52 |
28 |
52 |
6 Nm |
C-41-50 |
50 |
12 |
15 |
27 |
170 |
13 |
63 |
32 |
60 |
13 Nm |
C-41-63 |
63 |
16 |
20 |
32 |
190 |
15 |
73 |
40 |
70 |
13 Nm |
C-H-41-80 |
80 |
16 |
24 |
36 |
210 |
15 |
95 |
50 |
90 |
19 Nm |
C-H-41-100 |
100 |
20 |
29 |
41 |
230 |
18 |
115 |
60 |
110 |
22 Nm |
C-H-41-125 |
125 |
25 |
30 |
50 |
275 |
25 |
135 |
70 |
130 |
26 Nm |
Kołnierz czopowy przedni, wclassełkowy, Mod. H... lub C-H... (przedni i tylny)
Materiał: aluminium.
W skład zespołu wchodzą:
1 kołnierz czopowy
4 śruby
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||
Mod. |
o |
CDH9 |
E |
H |
D |
MR |
F |
G |
CBH14 |
UBh14 |
H-41-32 |
32 |
10 |
16 |
4 |
120 |
10 |
32,5 |
45 |
26 |
45 |
H-41-40 |
40 |
12 |
20 |
5 |
135 |
13 |
38 |
52 |
28 |
52 |
H-41-50 |
50 |
12 |
25 |
10 |
143 |
13 |
46,5 |
63 |
32 |
60 |
H-60-63 |
63 |
16 |
25 |
5 |
158 |
15 |
56,5 |
73 |
40 |
70 |
C-H-41-80 |
80 |
16 |
34 |
10 |
174 |
15 |
72 |
95 |
50 |
90 |
C-H-41-100 |
100 |
20 |
39 |
10 |
189 |
18 |
89 |
115 |
60 |
110 |
C-H-41-125 |
125 |
25 |
45 |
15 |
225 |
25 |
110 |
135 |
70 |
130 |
Kołnierz czopowy tylny, Mod. L...
Materiał: aluminium.
W skład zespołu wchodzą:
1 kołnierz czopowy
4 śruby
+ dodać skok
WYMIARY |
|||||||||
Mod. |
o |
CDH9 |
L |
FL |
XD±1.6 |
MR |
E |
EW -0.2 /-0,6 |
Moment dokręcenia (max) |
L-41-32 |
32 |
10 |
12 |
22 |
142 |
9 |
45 |
26 |
6 Nm |
L-41-40 |
40 |
12 |
15 |
25 |
160 |
13 |
52 |
28 |
6 Nm |
L-41-50 |
50 |
12 |
15 |
27 |
170 |
13 |
63 |
32 |
13 Nm |
L-41-63 |
63 |
16 |
20 |
32 |
190 |
15 |
73 |
40 |
13 Nm |
L-41-80 |
80 |
16 |
24 |
36 |
210 |
15 |
95 |
50 |
19 Nm |
L-41-100 |
100 |
20 |
29 |
41 |
230 |
18 |
115 |
60 |
22 Nm |
L-41-125 |
125 |
25 |
30 |
50 |
275 |
25 |
135 |
70 |
26 Nm |
Kołnierz czopowy środkowy, Mod. F...
Materiał: stal ocynkowana.
W skład zespołu wchodzą:
1 kołnierz czopowy
4 elementy zaciskowe
4 śruby
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||
Mod. |
o |
XV± 2 |
XV1± 2 |
XV2 ± 2 |
TMh14 |
TK |
TDe9 |
TLh14 |
UW |
R |
F-32 |
32 |
63,5 |
73 |
82,5 |
50 |
20 |
12 |
12 |
65 |
0,1 |
F-40 |
40 |
72,5 |
82,5 |
92,5 |
63 |
25 |
16 |
16 |
74 |
0,15 |
F-50 |
50 |
79,5 |
90 |
100,5 |
75 |
25 |
16 |
16 |
85 |
0,15 |
F-63 |
63 |
88 |
97,5 |
107 |
90 |
30 |
20 |
20 |
100 |
0,15 |
F-80 |
80 |
97 |
110 |
123 |
110 |
30 |
20 |
20 |
120 |
0,15 |
F-100 |
100 |
102 |
120 |
138 |
132 |
30 |
25 |
25 |
135 |
0,2 |
F-125 |
125 |
121 |
145 |
169 |
160 |
30 |
25 |
25 |
160 |
0,2 |
Połczenie wahliwe, Mod. C+L+S
Materiał: aluminium.
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||
o |
CDH9 |
L |
FL |
XD ±1.6 |
TG |
E |
I |
M |
N |
Moment dokręcenia (max) |
32 |
10 |
12 |
22 |
142 |
32,5 |
45 |
10 |
22 |
6,5 |
6 Nm |
40 |
12 |
15 |
25 |
160 |
38 |
52 |
10 |
25 |
6,5 |
6 Nm |
50 |
12 |
15 |
27 |
170 |
46,5 |
63 |
12 |
27 |
9 |
13 Nm |
63 |
16 |
20 |
32 |
190 |
56,5 |
73 |
12 |
32 |
9 |
13 Nm |
80 |
16 |
24 |
36 |
210 |
72 |
95 |
12 |
36 |
11 |
19 Nm |
100 |
20 |
29 |
41 |
230 |
89 |
115 |
12 |
41 |
11 |
22 Nm |
125 |
25 |
30 |
50 |
275 |
110 |
135 |
20 |
50 |
13 |
26 Nm |
Zespół wahliwy czopowy 90°, wg CETOP RP 107P, Mod. ZC...
CETOP RP 107P.
Materiał: aluminium.
+ dodać skok
WYMIARY |
|||||||||||||||||
Mod. |
o |
EBH13 |
CKH9 |
HBH13 |
XD |
TEJS14 |
ULMAX |
EAMAX |
GLJS14 |
L5MAX |
RAJS14 |
EM |
URSJ14 |
PHJS15 |
BT |
BRMAX |
|
ZC-32 |
32 |
11 |
10 |
6,6 |
154 |
38 |
51 |
10 |
21 |
1,6 |
18 |
26 |
31 |
32 |
8 |
10 |
|
ZC-40 |
40 |
11 |
12 |
6,6 |
173 |
41 |
54 |
15 |
24 |
1,6 |
22 |
28 |
-0,2 |
35 |
36 |
10 |
11 |
ZC-50 |
50 |
15 |
12 |
9 |
188 |
50 |
65 |
16 |
33 |
1,6 |
30 |
32 |
-0,6 |
45 |
45 |
12 |
13 |
ZC-63 |
63 |
15 |
16 |
9 |
209,5 |
52 |
67 |
16 |
37 |
1,6 |
35 |
40 |
50 |
50 |
12 |
15 |
|
ZC-80 |
80 |
18 |
16 |
11 |
237 |
66 |
86 |
20 |
47 |
2,5 |
40 |
50 |
60 |
63 |
14 |
15 |
|
ZC-100 |
100 |
18 |
20 |
11 |
260 |
76 |
96 |
20 |
55 |
2,5 |
50 |
60 |
-0,5 |
70 |
71 |
15 |
19 |
ZC-125 |
125 |
20 |
25 |
14 |
315 |
94 |
124 |
30 |
70 |
3,2 |
60 |
70 |
-1,5 |
90 |
90 |
20 |
22,5 |
Kołnierz czopowy, kulisty, tylny, Mod. R*...
Materiał: aluminium.
*element poza normą.
W skład zespołu wchodzą:
1 kołnierz z przegubem kulowym
4 śruby
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||
Mod. |
o |
CDH9 |
L |
DL |
XN±1.6 |
MS |
E |
EX - 0.1 |
Z° |
Moment dokręcenia (max) |
R-41-32 |
32 |
10 |
12 |
22 |
142 |
16 |
45 |
14 |
4 |
6 Nm |
R-41-40 |
40 |
12 |
15 |
25 |
160 |
20 |
52 |
16 |
4 |
6 Nm |
R-41-50 |
50 |
12 |
15 |
27 |
170 |
20 |
63 |
16 |
4 |
13 Nm |
R-41-63 |
63 |
16 |
20 |
32 |
190 |
24 |
73 |
21 |
4 |
13 Nm |
R-41-80 |
80 |
16 |
24 |
36 |
210 |
24 |
95 |
21 |
4 |
19 Nm |
R-41-100 |
100 |
20 |
29 |
41 |
230 |
30 |
115 |
25 |
4 |
22 Nm |
Wsporniki kołnierza czopowego, środkowego, Mod. BF...
Materiał: aluminium.
W skład zespołu wchodzą:
2 wsporniki z tulejkami ślizgowymi
Wymiary |
||||||||||||
Mod. |
o |
CR |
NH |
C |
b3 |
TH |
UL |
FK |
FN |
B1 |
B2 |
HB |
BF-32 |
32 |
12 |
15 |
7,5 |
3 |
32 |
46 |
15 |
30 |
6,8 |
11 |
6,6 |
BF-40-50 |
40-50 |
16 |
18 |
9 |
3 |
36 |
55 |
18 |
36 |
9 |
15 |
9 |
BF-63-80 |
63-80 |
20 |
20 |
10 |
3 |
42 |
65 |
20 |
40 |
11 |
18 |
11 |
BF-100-125 |
100-125 |
25 |
25 |
12,5 |
3,5 |
50 |
75 |
25 |
50 |
13 |
20 |
14 |
Przykład zespołu siłownika z zaworem rozdzielczym
Specjalna płyta montażowa, Mod. PCV umożliwia
wyposażenie i bezpośredni montaż rozdzielacza na
siłowniku, dzięki czemu uzyskuje się zwarty i wygodny
do zabudowy zespół. Płyta montażowa jest połączona
z jednym gniazdem zasilającym siłownika za pomocą
śruby, Mod. 1635 lub za pomocą zaworu zwrotnodławiącego,
Mod. SCU. Druga strona płyty
montażowej posiada gniazdo gwintowane, które
łączymy z gniazdem siłownika za pomocą
standardowych elementów złączonych.
Uwaga: minimalny skok siłownika wynosi 100 mm.
WYMIARY |
||||||||
Mod. |
o |
A |
B |
C |
R |
S |
d* |
Typ zaworu** |
PCV-32 |
32 |
G1/8 |
185 |
131,5 |
G1/8 |
16 |
G1/8 |
458-015-22-S19 |
PCV-40-50 |
40 |
G1/8 |
188,5 |
140,5 |
G1/4 |
16 |
G1/4 |
458-015-22-S19 |
PCV-40-50 |
50 |
G1/8 |
188,5 |
150 |
G1/4 |
16 |
G1/4 |
458-015-22-S19 |
PCV-63-80 |
63 |
G1/4 |
215 |
167 |
G1/4 |
16 |
G3/8 |
454-015-22S07 |
PCV-63-80 |
80 |
G1/4 |
215 |
185 |
G1/4 |
16 |
G3/8 |
454-015-22S07 |
Końcówka wclassełkowa tłoczyska, Mod. G...
Wg ISO 8140.
Materiał: stal ocynkowana.
Wymiary |
||||||||||
Mod. |
o |
oCK |
LE |
CM |
CL |
ER |
CE |
KK |
B |
oB |
G-25-32 |
32 |
10 |
20 |
10 |
20 |
12 |
40 |
M10x1,25 |
26 |
18 |
G-40 |
40 |
12 |
24 |
12 |
24 |
14 |
48 |
M12x1,25 |
32 |
20 |
G-50-63 |
50-63 |
16 |
32 |
16 |
32 |
19 |
64 |
M16 x1,5 |
40 |
26 |
G-80-100 |
80-100 |
20 |
40 |
20 |
40 |
25 |
80 |
M20x1,5 |
48 |
34 |
G-41-125 |
125 |
30 |
55 |
30 |
55 |
38 |
110 |
M27x 2 |
74 |
48 |
Końcówka kulista tłoczyska, Mod. GA...
Wg ISO 8139.
Materiał: stal ocynkowana.
WYMIARY |
|||||||||||
Mod. |
o |
oCN H7 |
U |
EN |
ER |
AX |
CE |
KK |
oT |
Z |
SW |
GA-32 |
32 |
10 |
10,5 |
14 |
14 |
20 |
43 |
M10x1,25 |
15 |
6,5 |
17 |
GA-40 |
40 |
12 |
12 |
16 |
16 |
22 |
50 |
M12x1,25 |
17,5 |
6,5 |
19 |
GA-50-63 |
50-63 |
16 |
15 |
21 |
21 |
28 |
64 |
M16 x1,5 |
22 |
7,5 |
22 |
GA-80-100 |
80-100 |
20 |
18 |
25 |
25 |
33 |
77 |
M20x1,5 |
27,5 |
7 |
30 |
GA-41-125 |
125 |
30 |
25 |
37 |
35 |
51 |
110 |
M27x 2 |
40 |
7,5 |
41 |
Przegub kulisty, Mod. GY...
Materiał: aluminium i stal ocynkowana.
WYMIARY |
||||||||||||||||
Mod. |
o |
K-K |
L |
CE |
L2 |
AX |
SW |
SW1 |
L1 |
L3 |
T |
D |
E |
B |
C |
Z |
GY-25-32 |
32 |
M10x 1,25 |
74 |
35 |
6,5 |
18 |
17 |
11 |
19,5 |
15 |
15 |
19 |
10 |
14 |
28 |
15 |
GY-40 |
40 |
M12x 1,25 |
84 |
40 |
6,5 |
20 |
19 |
17 |
22 |
17 |
17,5 |
22 |
12 |
19 |
32 |
15 |
GY-50-63 |
50-63 |
M16 x 1,5 |
112 |
50 |
8 |
27 |
22 |
19 |
27,5 |
23 |
22 |
27 |
16 |
22 |
40 |
11 |
GY-80-100 |
80-100 |
M20x 1,5 |
133 |
63 |
10 |
38 |
30 |
24 |
31,5 |
25 |
27,5 |
34 |
20 |
29 |
45 |
7,5 |
Sworzeń, Mod. S...
Materiał: stal nierdzewna.
WYMIARY |
||||||
Mod. |
o |
d |
L |
L1 |
L2H13 |
L3 |
S -32 |
32 |
10 |
52 |
46 |
1,1 |
3 |
S -40 |
40 |
12 |
59 |
53 |
1,1 |
3 |
S -50 |
50 |
12 |
67 |
61 |
1,1 |
3 |
S -63 |
63 |
16 |
77 |
71 |
1,1 |
3 |
S -80 |
80 |
16 |
97 |
91 |
1,1 |
3 |
S -100 |
100 |
20 |
121 |
111 |
1,3 |
5 |
S -125 |
125 |
25 |
140,5 |
132 |
1,3 |
4,25 |
Nakrętka blokująca tłoczyska, Mod. U...
Materiał: stal ocynkowana.
WYMIARY |
||||
Mod. |
o |
D |
m |
SW |
U-25-32 |
32 |
M10x1,25 |
6 |
17 |
U-40 |
40 |
M12x1,25 |
7 |
19 |
U-50-63 |
50-63 |
M16x1,5 |
8 |
24 |
U-80-100 |
80-100 |
M20x1,5 |
9 |
30 |
U-41-125 |
125 |
M27x2 |
12 |
41 |
Siłowniki serii 61 - Profil aluminiowy
Pojedynczego i podwójnego działania (DIN/ISO 6431)
o 32-40-50-63-80-100-125 z amortyzacją
Siłowniki serii 61 o średnicach 32, 40, 50, 63, 80, 100 i 125 mm zostały zaprojektowane zgodnie z normą DIN/ISO 6431. Profil aluminiowy zapewnia dużą estetykę wyrobu, a odpowiednie rowki usytuowane na trzech bokach profilu umożliwiające bardzo wygodny, bezpośredni montaż czujników bezdotykowych położenia tłoka serii CST. Czujniki te są całkowicie schowane w profilu. Cztery szpilki ściągające usytuowane wewnątrz profilu zapewniają bardzo pewne połączenie głowic siłownika z korpusem. Siłowniki te posiadają regulowaną amortyzację pneumatyczną. Dodatkowo wbudowane są elementy amortyzacji mechanicznej, której podstawowym celem jest zmniejszenie hałaśliwości wywoływanej uderzeniami tłoka w głowice (do ř 100 mm). Czujniki bezdotykowe położenia tłoka wraz z uchwytami montażowymi zestawiono na stronie 1.24. |
Wg DIN/ISO 6431/VDMA 24562
Duża pewność działania
Wysoka estetyka wykonania
Regulowana amortyzacja
pneumatyczna
PARAMETRY OGÓLNE |
|
Rodzaj konstrukcji |
ze szpilkami ściągającymi |
Działanie |
pojedynczego i podwójnego działania |
Rodzaj montażu |
głowice aluminiowe, pozostałe - patrz oznaczenia |
za pomocą szpilek ściągających z przednim lub tylnym kołnierzem |
|
Zakres skoków |
10 ÷ 2500mm |
Zakres temperatur |
0 ÷ 80°C (dla suchego powietrza -20°C) |
Wykonania specjalne |
dla trudnych warunków pracy lub agresywnego otoczenia |
.
PARAMETRY PNEUMATYCZNE |
|
Zakres ciśnień |
1 ÷ 10 bar |
Prędkość |
10 ÷ 1000 mm/s (bez obciążenia) |
Czynnik roboczy |
powietrze czyste, bez smarowania* |
*Jeśli prowadzone jest smarowanie powietrza, zaleca się stosowanie oleju ISOVG32. Rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany przez cały czas eksploatacji. |
OZNACZENIE SIŁOWNIKÓW
PARAMETRY SIŁOWNIKÓW POJEDYNCZEGO DZIAŁANIA SERII 61
Siły sprężyn |
||||
O mm |
Zakres skoków mm |
Siła pchająca w N dla 6 bar |
Siła wstępna sprężyny w N (dla skoku 75 mm) |
Siła sprężyny ściśniętej w N |
32 |
10 ÷ 75 |
425 |
10 |
57 |
40 |
10 ÷ 75 |
664 |
8 |
57 |
50 |
10 ÷ 75 |
1037 |
6 |
115 |
63 |
10 ÷ 75 |
1650 |
4 |
115 |
80 |
10 ÷ 75 |
2660 |
3 |
133 |
100 |
10 ÷ 75 |
4154 |
12 |
133 |
UWAGA : wymiary siłowników pojedynczego działania serii 60 - 61 L1 oraz L2 są zwiększone o 25 mm. |
STANDARDOWE SKOKI SIŁOWNIKÓW SERII 61
- pojedynczego działania
X podwójnego działania
Standardowe skoki |
||||||||||||||
o |
25 |
50 |
75 |
80 |
100 |
125 |
150 |
160 |
200 |
250 |
300 |
320 |
400 |
500 |
32 |
- X |
- X |
- X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
40 |
- X |
- X |
- X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
50 |
- X |
- X |
- X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
63 |
- X |
- X |
- X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
80 |
- X |
- X |
- X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
100 |
- X |
- X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
125 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
Siłowniki serii 61
WYMIARY |
|||||||||||||||||||||||
o |
MM |
KK |
Bd11 |
PL |
L1 |
AM |
VA |
EE |
WH |
L2 |
ZJ |
VD |
N |
BG |
RT |
G |
TG |
R |
E |
SW1 |
SW2 |
SW3 |
Długość amortyzacji |
32 |
12 |
M10x1,25 |
30 |
14 |
18 |
22 |
4 |
G1/8 |
26 |
94 |
120 |
5 |
26 |
16 |
M6 |
5 |
32,5 |
13 |
46 |
10 |
6 |
2 |
19 |
40 |
16 |
M12x1,25 |
35 |
15 |
21 |
24 |
4 |
G1/4 |
30 |
105 |
135 |
5 |
29 |
16 |
M6 |
5 |
38 |
13,5 |
55 |
13 |
6 |
2 |
22 |
50 |
20 |
M16x1,5 |
40 |
15 |
25 |
32 |
4 |
G1/4 |
37 |
106 |
143 |
6 |
29,5 |
16 |
M8 |
8 |
46,5 |
16 |
64,5 |
17 |
8 |
3 |
22 |
63 |
20 |
M16x1,5 |
45 |
21 |
26 |
32 |
4 |
G3/8 |
37 |
121 |
158 |
6 |
36,5 |
16 |
M8 |
8 |
56,5 |
28 |
75 |
17 |
8 |
3 |
22 |
80 |
25 |
M20x1,5 |
45 |
21 |
30 |
40 |
4 |
G3/8 |
46 |
128 |
174 |
7 |
36 |
19 |
M10 |
8 |
72 |
30 |
93 |
22 |
10 |
5 |
25 |
100 |
25 |
M20x1,5 |
55 |
23 |
35 |
40 |
4 |
G1/2 |
51 |
138 |
189 |
7 |
38,5 |
19,5 |
M10 |
8 |
89 |
40 |
110 |
22 |
10 |
5 |
25 |
125 |
32 |
M27x2 |
60 |
23,5 |
42 |
54 |
6 |
G1/2 |
65 |
160 |
225 |
8 |
43 |
23 |
M12 |
10,5 |
110 |
50 |
135 |
27 |
12 |
4 |
43 |
Uwaga: Wymiary siłowników pojedynczego działania serii 60-61 L1 oraz L2 są zwiększone o 25 mm. |
Cylinders Series 61
Z obustronnym tłoczyskiem.
+ dodać skok
++ dodać dwa razy skok
WYMIARY |
|||||||||||||||||||||||
o |
MM |
KK |
Bd11 |
PL |
L1 |
AM |
EE |
WH |
L2 |
ZM |
VD |
N |
BG |
RT |
BG |
G |
TG |
R |
E |
SW1 |
SW2 |
SW3 |
Długość amortyzacji |
32 |
12 |
M10x1,25 |
30 |
14 |
18 |
22 |
G1/8 |
26 |
94 |
146 |
5 |
26 |
16 |
M6 |
16 |
5 |
32,5 |
13 |
46 |
10 |
6 |
2 |
19 |
40 |
16 |
M12x1,25 |
35 |
15 |
21 |
24 |
G1/4 |
30 |
105 |
165 |
5 |
29 |
16 |
M6 |
16 |
5 |
38 |
13,5 |
55 |
13 |
6 |
2 |
22 |
50 |
20 |
M16x1,5 |
40 |
15 |
25 |
32 |
G1/4 |
37 |
106 |
180 |
6 |
29,5 |
16 |
M8 |
16 |
8 |
46,5 |
16 |
64,5 |
17 |
8 |
3 |
22 |
63 |
20 |
M16x1,5 |
45 |
21 |
26 |
32 |
G3/8 |
37 |
121 |
195 |
6 |
36,5 |
16 |
M8 |
16 |
8 |
56,5 |
28 |
75 |
17 |
8 |
3 |
22 |
80 |
25 |
M20x1,5 |
45 |
21 |
30 |
40 |
G3/8 |
46 |
128 |
220 |
7 |
36 |
19 |
M10 |
19 |
8 |
72 |
30 |
93 |
22 |
10 |
5 |
25 |
100 |
25 |
M20x1,5 |
55 |
23 |
35 |
40 |
G1/2 |
51 |
138 |
240 |
7 |
38,5 |
19,5 |
M10 |
19,5 |
8 |
89 |
40 |
110 |
22 |
10 |
5 |
25 |
125 |
32 |
M27x2 |
60 |
23,5 |
42 |
54 |
G1/2 |
65 |
160 |
290 |
8 |
43 |
23 |
M12 |
23 |
10,5 |
110 |
50 |
135 |
27 |
12 |
4 |
43 |
Uwaga: Wymiary siłowników pojedynczego działania serii 60-61 L1 oraz L2 są zwiększone o 25 mm. |
Siłowniki serii 61 – tandem
WYMIARY |
|||
o |
EE |
L2 |
L3 |
32 |
G1/8 |
171,5 |
197,5 |
40 |
G1/4 |
191,5 |
221,5 |
50 |
G1/4 |
188 |
225 |
63 |
G3/8 |
204 |
230 |
80 |
G3/8 |
225,5 |
271,5 |
100 |
G1/2 |
231 |
282 |
125 |
G1/2 |
264 |
329 |
Siłowniki serii 61 z hamulcem tłoczyska
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||||||||||||
o |
L1 |
L2 |
L3 |
L4 |
L5 |
L6 |
L7 |
L8 |
L9 |
L10 |
oD |
oD1d11 |
oD2 |
oD3f8 |
A±0.15 |
G |
H |
H1 |
M |
Z |
32 |
58 |
48 |
10 |
8 |
13 |
20,5 |
34 |
45 |
94 |
160 |
12 |
30,5 |
35 |
25 |
32,5 |
M5 |
25,5 |
46,5 |
M6 |
M6x20 |
40 |
65 |
55 |
10 |
8 |
13 |
22,5 |
38 |
50 |
105 |
178 |
16 |
35 |
40 |
28 |
38 |
G1/8 |
30 |
53 |
M6 |
M6x20 |
50 |
82 |
70 |
12 |
15 |
16 |
29,5 |
48 |
60 |
106 |
200 |
20 |
40 |
50 |
35 |
46,5 |
G1/8 |
36 |
64 |
M8 |
M6x20 |
63 |
82 |
70 |
12 |
15 |
16 |
29,5 |
49,5 |
70 |
121 |
215 |
20 |
45 |
60 |
38 |
56,5 |
G1/8 |
40 |
75 |
M8 |
M8x30 |
80 |
110 |
90 |
20 |
18 |
20 |
35 |
61 |
90 |
128 |
254 |
25 |
45 |
80 |
48 |
72 |
G1/8 |
50 |
95 |
M10 |
M10x35 |
100 |
115 |
100 |
15 |
1 |
20 |
39 |
69 |
105 |
138 |
269 |
25 |
55 |
100 |
58 |
89 |
G1/8 |
58 |
110,5 |
M10 |
M10x35 |
125 |
167 |
122 |
45 |
22 |
30 |
51 |
86,5 |
140 |
160 |
350 |
32 |
60 |
130 |
65 |
110 |
G1/8 |
80 |
150 |
M12 |
M12x40 |
£apy montażowe, Mod. B...
Materiał: stal ocynkowana.
W skład zespołu wchodzą:
2 łapy
4 śruby
+ dodać skok
WYMIARY |
|||||||||||
Mod. |
o |
AT |
SA±1.25 |
XA±1.25 |
TRJS 14 |
E |
AB |
AHJS 16 |
AO |
AU |
Moment dokręcenia (max) |
B-41-32 |
32 |
4 |
142 |
144 |
32 |
45 |
7 |
32 |
11 |
24 |
6 Nm |
B-41-40 |
40 |
4 |
161 |
163 |
36 |
53,5 |
10 |
36 |
15 |
28 |
6 Nm |
B-41-50 |
50 |
4 |
170 |
175 |
45 |
62,5 |
10 |
45 |
15 |
32 |
13 Nm |
B-41-63 |
63 |
5 |
185 |
190 |
50 |
73 |
10 |
50 |
15 |
32 |
13 Nm |
B-41-80 |
80 |
6 |
210 |
216 |
63 |
92 |
12 |
63 |
20 |
41 |
19 Nm |
B-41-100 |
100 |
6 |
220 |
230 |
75 |
108,5 |
14,5 |
71 |
25 |
41 |
22 Nm |
B-41-125 |
125 |
7 |
250 |
270 |
90 |
132 |
16,5 |
90 |
25 |
45 |
26 Nm |
Kołnierz przedni lub tylny, Mod. D -E...
Materiał: aluminium.
W skład zespołu wchodzą:
1 kołnierz
4 śruby
+ dodać skok
WYMIARY |
|||||||||||
Mod. |
o |
W±2 |
MF |
ZBJS 14 |
TFJS 14 |
RJS 14 |
UF |
E |
FBH 13 |
ZF±1.25 |
Maks. moment dokręcania śrub |
D-E-41-32 |
32 |
16 |
10 |
120 |
64 |
32 |
86 |
45 |
7 |
130 |
6 Nm |
D-E-41-40 |
40 |
20 |
10 |
135 |
72 |
36 |
88 |
52 |
9 |
145 |
6 Nm |
D-E-41-50 |
50 |
25 |
12 |
143 |
90 |
45 |
110 |
63 |
9 |
155 |
13 Nm |
D-E-41-63 |
63 |
25 |
12 |
158 |
100 |
50 |
116 |
73 |
9 |
170 |
13 Nm |
D-E-41-80 |
80 |
30 |
16 |
174 |
126 |
63 |
148 |
95 |
12 |
190 |
19 Nm |
D-E-41-100 |
100 |
35 |
16 |
189 |
150 |
75 |
176 |
115 |
14 |
205 |
22 Nm |
D-E-41-125 |
125 |
45 |
20 |
225 |
180 |
90 |
224 |
135 |
16 |
245 |
26 Nm |
Kołnierz czopowy tylny, wclassełkowy, Mod. C... i CH...
Materiał: aluminium.
W skład zespołu wchodzą:
1 uchwyt czopowy
4 śruby
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||
Mod. |
o |
CDH9 |
L |
FL |
XD±1,6 |
MR |
E |
CBH14 |
UBh14 |
Maks. moment dokręcania śrub |
C-41-32 |
32 |
10 |
12 |
22 |
142 |
10 |
45 |
26 |
45 |
6Nm |
C-41-40 |
40 |
12 |
15 |
25 |
160 |
13 |
52 |
28 |
52 |
6Nm |
C-41-50 |
50 |
12 |
15 |
27 |
170 |
13 |
63 |
32 |
60 |
13Nm |
C-41-63 |
63 |
16 |
20 |
32 |
190 |
15 |
73 |
40 |
70 |
13Nm |
C-H-41-80 |
80 |
16 |
24 |
36 |
210 |
15 |
95 |
50 |
90 |
19Nm |
C-H-41-100 |
100 |
20 |
29 |
41 |
230 |
18 |
115 |
60 |
110 |
26Nm |
C-H-41-125 |
125 |
25 |
30 |
50 |
275 |
25 |
135 |
70 |
130 |
26Nm |
Kołnierz czopowy przedni, wclassełkowy, Mod. H... i C -H...
Materiał: aluminium.
W skład zespołu wchodzą:
1 uchwyt czopowy
4 śruby
WYMIARY |
||||||||||
Mod. |
o |
CDH9 |
E |
H |
D |
MR |
F |
G |
CBH14 |
UBh14 |
H-41-32 |
32 |
10 |
16 |
4 |
120 |
10 |
32,5 |
45 |
26 |
45 |
H-41-40 |
40 |
12 |
20 |
5 |
135 |
13 |
38 |
52 |
28 |
52 |
H-41-50 |
50 |
12 |
25 |
10 |
143 |
13 |
46,5 |
63 |
32 |
60 |
H-60-63 |
63 |
16 |
25 |
5 |
158 |
15 |
56,5 |
73 |
40 |
70 |
C-H-41-80 |
80 |
16 |
34 |
10 |
174 |
15 |
72 |
95 |
50 |
90 |
C-H-41-100 |
100 |
20 |
39 |
10 |
189 |
18 |
89 |
115 |
60 |
110 |
C-H-41-125 |
125 |
25 |
45 |
15 |
225 |
25 |
110 |
135 |
70 |
130 |
Kołnierz czopowy tylny, Mod. L...
Materiał: aluminium.
W skład zespołu wchodzą:
1 kołnierz czopowy
4 śruby
WYMIARY |
|||||||||
Mod. |
o |
CDH9 |
L |
FL |
XD±1,6 |
MR |
E |
EW-0.2 -0.6 |
Moment dokręcenia [Nm] |
L-41-32 |
32 |
10 |
12 |
22 |
142 |
9 |
45 |
26 |
6Nm |
L-41-40 |
40 |
12 |
15 |
25 |
160 |
13 |
52 |
28 |
6Nm |
L-41-50 |
50 |
12 |
15 |
27 |
170 |
13 |
63 |
32 |
13Nm |
L-41-63 |
63 |
16 |
20 |
32 |
190 |
15 |
73 |
40 |
13Nm |
L-41-80 |
80 |
16 |
24 |
36 |
210 |
15 |
95 |
50 |
19Nm |
L-41-100 |
100 |
20 |
29 |
41 |
230 |
18 |
115 |
60 |
26Nm |
L-41-125 |
125 |
25 |
30 |
50 |
275 |
25 |
135 |
70 |
26Nm |
Kołnierz czopowy środkowy, Mod. F...
Materiał: stal ocynkowana.
W skład zespołu wchodzą:
1 kołnierz czopowy
4 śruby montażowe
4 elementy zaciskowe
WYMIARY |
||||||||||
Mod. |
o |
XV± 2 |
XV1± 2 |
XV2 ± 2 |
TMh14 |
TK |
TDe9 |
TLh14 |
UW |
R |
F-61-32 |
32 |
62 |
73 |
84 |
50 |
20 |
12 |
12 |
70 |
0,1 |
F-61-40 |
40 |
69 |
82,5 |
96 |
63 |
20 |
16 |
16 |
78 |
0,15 |
F-61-50 |
50 |
76,5 |
90 |
103,5 |
75 |
20 |
16 |
16 |
91 |
0,15 |
F-61-63 |
63 |
86 |
97,5 |
109 |
90 |
25 |
20 |
20 |
94 |
0,15 |
F-61-80 |
80 |
94,5 |
110 |
125,5 |
110 |
25 |
20 |
20 |
130 |
0,15 |
F-61-100 |
100 |
104,5 |
120 |
135,5 |
132 |
30 |
25 |
25 |
145 |
0,2 |
F-61-125 |
125 |
123 |
145 |
167 |
160 |
30 |
25 |
25 |
155 |
0,2 |
Uchwyt czopowy, wahliwy, prosty, Mod. C+L+S
Materiał: aluminium.
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||
o |
CDH9 |
L |
FL |
XD±1,6 |
TG |
E |
I |
M |
N |
Moment dokręcenia [Nm] |
32 |
10 |
12 |
22 |
142 |
32,5 |
45 |
10 |
22 |
6,5 |
6Nm |
40 |
12 |
15 |
25 |
160 |
38 |
52 |
10 |
25 |
6,5 |
6Nm |
50 |
12 |
15 |
27 |
170 |
46,5 |
63 |
12 |
27 |
9 |
13Nm |
63 |
16 |
20 |
32 |
190 |
56,5 |
73 |
12 |
32 |
9 |
13Nm |
80 |
16 |
24 |
36 |
210 |
72 |
95 |
12 |
36 |
11 |
19Nm |
100 |
20 |
29 |
41 |
230 |
89 |
115 |
12 |
41 |
11 |
22Nm |
125 |
25 |
30 |
50 |
275 |
110 |
135 |
20 |
50 |
13 |
26Nm |
Uchwyt wahliwy czopowy, 90°, Mod. ZC...
CETOP RP 107P.
Materiał: aluminium.
+ dodać skok
WYMIARY |
|||||||||||||||||
Mod. |
o |
EBH13 |
CKH9 |
HBH13 |
XD |
TEJS14 |
ULMAX |
EAMAX |
GLJS14 |
L5MAX |
RAJS14 |
EM |
URJS14 |
PHJS15 |
BT |
BRMAX |
|
ZC-32 |
32 |
11 |
10 |
6,6 |
154 |
38 |
51 |
10 |
21 |
1,6 |
18 |
26 |
31 |
32 |
8 |
10 |
|
ZC-40 |
40 |
11 |
12 |
6,6 |
173 |
41 |
54 |
15 |
24 |
1,6 |
22 |
28 |
-0,2 |
35 |
36 |
10 |
11 |
ZC-50 |
50 |
15 |
12 |
9 |
188 |
50 |
65 |
16 |
33 |
1,6 |
30 |
32 |
-0,6 |
45 |
45 |
12 |
13 |
ZC-63 |
63 |
15 |
16 |
9 |
209,5 |
52 |
67 |
16 |
37 |
1,6 |
35 |
40 |
50 |
50 |
12 |
15 |
|
ZC-80 |
80 |
18 |
16 |
11 |
237 |
66 |
86 |
20 |
47 |
2,5 |
40 |
50 |
60 |
63 |
14 |
15 |
|
ZC-100 |
100 |
18 |
20 |
11 |
260 |
76 |
96 |
20 |
55 |
2,5 |
50 |
60 |
-0,5 |
70 |
71 |
15 |
19 |
ZC-125 |
125 |
20 |
25 |
14 |
315 |
94 |
124 |
30 |
70 |
3,2 |
60 |
70 |
-1,5 |
90 |
90 |
20 |
22,5 |
Kołnierz czopowy, kulisty, tylny, Mod. R*...
Materiał: aluminium.
*element poza normą.
W skład zespołu wchodzą:
1 kołnierz z przegubem kulowym
4 śruby
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||
Mod. |
o |
CX |
L |
DL |
XN ±1,6 |
MS |
E |
EX-0.1 |
Z° |
Moment dokręcenia [Nm] |
R-41-32 |
32 |
10 |
12 |
22 |
142 |
16 |
45 |
14 |
4 |
6Nm |
R-41-40 |
40 |
12 |
15 |
25 |
160 |
20 |
52 |
16 |
4 |
6Nm |
R-41-50 |
50 |
12 |
15 |
27 |
170 |
20 |
63 |
16 |
4 |
13Nm |
R-41-63 |
63 |
16 |
20 |
32 |
190 |
24 |
73 |
21 |
4 |
13Nm |
R-41-80 |
80 |
16 |
24 |
36 |
210 |
24 |
95 |
21 |
4 |
19Nm |
R-41-100 |
100 |
20 |
29 |
41 |
230 |
30 |
115 |
25 |
4 |
22Nm |
Wsporniki kołnierza czopowego, środkowego, Mod. BF...
Materiał: aluminium.
W skład zespołu wchodzą:
2 wsporniki z tulejkami ślizgowymi
WYMIARY |
||||||||||||
Mod. |
o |
CR |
NH |
C |
b3 |
TH |
UL |
FK |
FN |
B1 |
B2 |
HB |
BF-32 |
32 |
12 |
15 |
7,5 |
3 |
32 |
46 |
15 |
30 |
6,8 |
11 |
6,6 |
BF-40-50 |
40-50 |
16 |
18 |
9 |
3 |
36 |
55 |
18 |
36 |
9 |
15 |
9 |
BF-63-80 |
63-80 |
20 |
20 |
10 |
3 |
42 |
65 |
20 |
40 |
11 |
18 |
11 |
BF-100-125 |
100-125 |
25 |
25 |
12,5 |
3,5 |
50 |
75 |
25 |
50 |
13 |
20 |
14 |
Zespół siłownika z rozdzielaczem
Za pomocą specjalnych zespołów
montażowych możliwe jest bezpośrednie
mocowanie zaworu lub elektrozaworu
bezpośrednio na siłowniku, co tworzy
bardzo zwartą konstrukcję. Do tego celu
stosowane są zawory serii 3, 4 lub E.
WYMIARY |
|
PCV-61-K3 |
połączenie zaworów serii 3 |
PCV-61-K4 |
połączenie zaworów serii 4 gniazda G1/4 |
PCV-61-KE |
połączenie zaworów serii E |
PCV-61-K8 |
połączenie zaworów serii 4 gniazda G1/8 |
Końcówka wclassełkowa tłoczyska, Mod. G...
Wg ISO 8140.
Materiał: stal ocynkowana.
WYMIARY |
||||||||||
Mod. |
o |
oCK |
LE |
CM |
CL |
ER |
CE |
KK |
B |
oB1 |
G-25-32 |
32 |
10 |
20 |
10 |
20 |
12 |
40 |
M10x1,25 |
26 |
18 |
G-40 |
40 |
12 |
24 |
12 |
24 |
14 |
48 |
M12x1,25 |
32 |
20 |
G-50-63 |
50-63 |
16 |
32 |
16 |
32 |
19 |
64 |
M16 x1,5 |
40 |
26 |
G-80-100 |
80-100 |
20 |
40 |
20 |
40 |
25 |
80 |
M20x1,5 |
48 |
34 |
G-41-125 |
125 |
30 |
55 |
30 |
55 |
28 |
110 |
M27x 2 |
74 |
48 |
Końcówka kulista tłoczyska, Mod. GA...
Wg ISO 8139.
Materiał: stal ocynkowana.
WYMIARY |
|||||||||||
Mod. |
o |
oCN H7 |
U |
EN |
ER |
AX |
CE |
KK |
oT |
Z |
SW |
GA-25-32 |
32 |
10 |
10,5 |
14 |
14 |
20 |
43 |
M10x1,25 |
15 |
6,5 |
17 |
GA-40 |
40 |
12 |
12 |
16 |
16 |
22 |
50 |
M12x1,25 |
17,5 |
6,5 |
19 |
GA-50-63 |
50-63 |
16 |
15 |
21 |
21 |
28 |
64 |
M16 x1,5 |
22 |
7,5 |
22 |
GA-80-100 |
80-100 |
20 |
18 |
25 |
25 |
33 |
77 |
M20x1,5 |
27,5 |
7 |
30 |
GA-41-125 |
125 |
30 |
25 |
37 |
35 |
51 |
110 |
M27x 2 |
40 |
7,5 |
41 |
Przegub kulisty, Mod. GY...
Materiał: aluminium i stal ocynkowana.
WYMIARY |
||||||||||||||||
Mod. |
o |
KK |
L |
CE |
L2 |
AX |
SW |
SW1 |
L1 |
L3 |
oT |
oD |
E |
oB |
oC |
Z |
GY-25-32 |
32 |
M10x 1,25 |
74 |
35 |
6,5 |
18 |
17 |
11 |
19,5 |
15 |
15 |
19 |
10 |
14 |
28 |
15 |
GY-40 |
40 |
M12x 1,25 |
84 |
40 |
6,5 |
20 |
19 |
17 |
22 |
17 |
17,5 |
22 |
12 |
19 |
32 |
15 |
GY-50-63 |
50-63 |
M16 x 1,5 |
112 |
50 |
8 |
27 |
22 |
19 |
27,5 |
23 |
22 |
27 |
16 |
22 |
40 |
11 |
GY-80-100 |
80-100 |
M20x 1,5 |
133 |
63 |
10 |
38 |
30 |
24 |
31,5 |
25 |
27,5 |
34 |
20 |
29 |
45 |
7,5 |
Sworzeń, Mod. S...
Materiał: stal nierdzewna.
W skład kompletu wchodzą również:
2 pierścienie osadcze
WYMIARY |
||||||
Mod. |
o |
d |
L |
L1 |
L2H13 |
L3 |
S -32 |
32 |
10 |
52 |
46 |
1,1 |
3 |
S -40 |
40 |
12 |
59 |
53 |
1,1 |
3 |
S -50 |
50 |
12 |
67 |
6 |
1,1 |
3 |
S -63 |
63 |
16 |
77 |
71 |
1,1 |
3 |
S -80 |
80 |
16 |
97 |
91 |
1,1 |
3 |
S -100 |
100 |
20 |
121 |
111 |
1,3 |
5 |
S -125 |
125 |
25 |
140,5 |
132 |
1,3 |
4,25 |
Nakrętka blokująca tłoczyska, Mod. U...
Materiał: stal ocynkowana.
WYMIARY |
||||
Mod. |
o |
D |
m |
SW |
U-25-32 |
32 |
M10x1,25 |
6 |
17 |
U-40 |
40 |
M12x1,25 |
7 |
19 |
U-50-63 |
50-63 |
M16x1,5 |
8 |
24 |
U-80-100 |
80-100 |
M20x1,5 |
9 |
30 |
U-41-125 |
125 |
M27x2 |
12 |
41 |
Siłowniki serii 42
Pojedynczego i podwójnego działania, magnetyczne
Średnice: 32-40-50-63 z amortyzacją
Siłowniki serii 42 o średnicach tłoka 32,
40, 50 i 63 mm zostały zaprojektowane
do pracy w trudnych warunkach
środowiskowych.
Kształt tych siłowników, zastosowane materiały (tłoczysko i korpus ze stali nierdzewnej, głowice aluminiowe) oraz technologia montażu zapewniają doskonałe własności techniczne oraz eksploatacyjne. Standardowo wyposażone są w regulowaną amortyzację pneumatyczną oraz elementy amortyzacji mechanicznej zapewniające zmniejszenie hałaśliwości powodowanej uderzeniami tłoka w głowice. Możliwa jest opcja z zaworami zwrotnodławiącymi do regulacji prędkości ruchu, wbudowanymi bezpośrednio w głowice. Siłowniki tej serii mogą być wykonywane dla skoków do 1000 mm dzięki antytarciowemu prowadzeniu tłoka oraz tulei brązowej prowadzącej tłoczysko. Czujniki bezdotykowe położenia tłoka wraz z odpowiednimi uchwytami montażowymi zestawiono na str 1.24. |
Doskonały współosiowy montaż
elementów siłownika
Różnorodna zabudowa
Opcje uszczelnień specjalnych
PARAMETRY OGÓLNE |
|
Rodzaj konstrukcji |
zwarta, kołnierzowa |
Działanie |
pojedynczego lub podwójnego działania |
Materiały |
głowice - aluminium, pozostałe - patrz oznaczenia |
Sposób mocowania |
kołnierz przedni lub tylny, na łapach, |
uchwyt wahliwy, przedni lub tylny |
|
Zakres skoków |
10 - 1000 mm |
Temperatura pracy |
0 ÷ 80°C (dla suchego powietrza - 20°C) |
.
PARAMETRY PNEUMATYCZNE |
|
Zakres ciśnień |
1 ÷ 10 bar (podwójnego działania); 2 ÷ 10 bar (pojedynczego działania) |
Prędkość |
10 ÷ 1000 mm/s (bez obciążenia) |
Czynnik |
czyste powietrze, bez smarowania* |
*Jeśli prowadzone jest smarowanie powietrza, zaleca się stosowanie oleju ISOVG32. Rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany przez cały czas eksploatacji. |
OZNACZENIE SIŁOWNIKÓW SERII 42
STANDARDOWE SKOKI SIŁOWNIKÓW PODWÓJNEGO DZIAŁANIA SERII 42
- pojedynczego działania
X podwójnego działania 42M2N
Standardowe skoki |
||||||||||||||
o |
25 |
50 |
75 |
80 |
100 |
125 |
150 |
160 |
200 |
250 |
300 |
320 |
400 |
500 |
32 |
- X |
- X |
- X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
40 |
- X |
- X |
- X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
50 |
- X |
- X |
- X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
63 |
- X |
- X |
- X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
PARAMETRY SIŁOWNIKÓW POJEDYNCZEGO DZIAŁANIA SERII 40-41-42
Siły sprężyn |
||||
O mm |
Zakres skoków mm |
Siła pchająca w N dla 6 bar |
Siła wstępna sprężyny w N (dla skoku 75 mm) |
Siła sprężyny ściśniętej w N |
32 |
10 ÷ 75 |
425 |
31 |
57 |
40 |
10 ÷ 75 |
664 |
35 |
57 |
50 |
10 ÷ 75 |
1037 |
60 |
115 |
63 |
10 ÷ 75 |
1650 |
60 |
115 |
Uwaga: Wymiary siłowników pojedynczego działania serii 40-41-42 L1 oraz L2 są zwiększone o 25 mm. |
Siłowniki serii 42
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||||||||||||||||||||
o |
A |
KK |
B |
B1 |
B2 |
B3 |
B4 |
C |
Dd11 |
D1 |
D2 |
D3 |
E |
F |
G |
SW1 |
SW2 |
AM |
WH |
L |
L1 |
L2 |
L3 |
L4 |
L5 |
L6 |
L7 |
Długość amortyzacji |
32 |
12 |
M10x1,25 |
M30x1,5 |
8 |
41,5 |
28 |
36 |
G1/8 |
30 |
38 |
M8x1 |
42 |
23,5 |
10,5 |
5 |
10 |
17 |
22 |
26 |
156 |
120 |
94 |
48 |
18 |
15 |
11 |
14 |
17 |
40 |
16 |
M12x1,25 |
M38x1,5 |
10 |
50 |
30 |
43 |
G1/4 |
38 |
46 |
M10x1 |
50 |
29 |
15 |
5 |
13 |
19 |
24 |
30 |
175 |
135 |
105 |
54 |
22 |
19 |
13 |
16 |
24 |
50 |
20 |
M16x1,5 |
M45x1,5 |
10 |
58,5 |
32 |
54 |
G1/4 |
40 |
57 |
M12x1,5 |
60 |
28,5 |
14,5 |
4,5 |
17 |
24 |
32 |
37 |
193 |
143 |
106 |
69 |
25 |
22 |
15 |
18 |
22 |
63 |
20 |
M16x1,5 |
M45x1,5 |
10 |
70,5 |
46,5 |
66 |
G3/8 |
45 |
70 |
M14x1,5 |
60 |
35 |
15 |
7 |
17 |
24 |
32 |
37 |
208 |
158 |
121 |
69 |
25 |
22 |
15 |
18 |
27 |
Siłowniki serii 42
Z obustronnym tłoczyskiem.
+ dodać skok
++ dodać podwójny skok
WYMIARY |
||||||||||||||||||||||||||
o |
A |
KK |
B |
B1 |
B2 |
B3 |
B4 |
C |
Dd11 |
D1 |
D2 |
D3 |
E |
F |
G |
SW1 |
SW2 |
AM |
WH |
L |
L1 |
L2 |
L3 |
L4 |
L5 |
Długość amortyzacji |
32 |
12 |
M10x1,25 |
M30x1,5 |
8 |
41,5 |
28 |
36 |
G1/8 |
30 |
38 |
M8x1 |
42 |
23,5 |
10,5 |
5 |
10 |
17 |
22 |
26 |
190 |
120 |
94 |
48 |
18 |
15 |
17 |
40 |
16 |
M12x1,25 |
M38x1,5 |
10 |
50 |
30 |
43 |
G1/4 |
38 |
46 |
M10x1 |
50 |
29 |
15 |
5 |
13 |
19 |
24 |
30 |
213 |
135 |
105 |
54 |
22 |
19 |
24 |
50 |
20 |
M16x1,5 |
M45x1,5 |
10 |
58,5 |
32 |
54 |
G1/4 |
45 |
57 |
M12x1,5 |
60 |
28,5 |
14,5 |
4,5 |
17 |
24 |
32 |
37 |
244 |
143 |
106 |
69 |
25 |
22 |
22 |
63 |
20 |
M16x1,5 |
M45x1,5 |
10 |
70,5 |
46,5 |
66 |
G3/8 |
45 |
70 |
M14x1,5 |
60 |
35 |
15 |
7 |
17 |
24 |
32 |
37 |
259 |
158 |
121 |
69 |
25 |
22 |
27 |
Mocowanie na łapach, Mod. P...
Materiał: stal ocynkowana.
W skład zespołu wchodzą:
1 nakrętka
2 pojedyncze łapy
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||||||||
Mod. |
o |
L1 |
SA |
XA |
A |
AB |
A0 |
AH |
C |
G |
G1 |
TR |
TR1 |
TR2 |
TR3 |
H |
P-42-32 |
32 |
46 |
142 |
144 |
24 |
7 |
11 |
32 |
4 |
66 |
53 |
52 |
28 |
32 |
52 |
18 |
P-42-40 |
40 |
53 |
161 |
163 |
28 |
9 |
15 |
36 |
5 |
80 |
61 |
60 |
30 |
36 |
60 |
21 |
P-42-50 |
50 |
63 |
170 |
175 |
32 |
9 |
15 |
45 |
6 |
90 |
75 |
70 |
40 |
45 |
70 |
25 |
P-42-63 |
63 |
63 |
185 |
190 |
32 |
9 |
10 |
50 |
6 |
96 |
85 |
76 |
50 |
50 |
76 |
25 |
Uchwyt wahliwy czopowy, Mod. I...
Materiał: stal ocynkowana.
W skład zespołu wchodzą:
2 ślizgacze
1kołnierz wclassełkowy
2 czopy
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||||||||||||
Mod. |
o |
L1 |
L2 |
L3 |
C |
C1 |
C2 |
C3 |
D1 |
D2H8 |
E1 |
F |
SW1 |
G |
G1 |
G2 |
l-42-32 |
32 |
109,5 |
36,5 |
105,5 |
40 |
24 |
46,1 |
20 |
7 |
10 |
4 |
35 |
13 |
38,1 |
50,1 |
58,1 |
l-42-40 |
40 |
120 |
45 |
117 |
50 |
30 |
56,1 |
28 |
9 |
12 |
5 |
40 |
17 |
46,1 |
60,1 |
70,1 |
l-42-50 |
50 |
128,5 |
51,5 |
124,5 |
54 |
34 |
69,1 |
36 |
9 |
14 |
6 |
45 |
19 |
57,1 |
74,1 |
86,1 |
l-42-63 |
63 |
143 |
52 |
142 |
65 |
35 |
82,1 |
42 |
9 |
16 |
6 |
50 |
19 |
70,1 |
88,1 |
100,1 |
Sworznie gwintowane (para), Mod. T...
Materiał: stal nierdzewna.
W skład zespołu wchodzą:
2 sworznie
+ dodać skok
WYMIARY |
||||||
Mod. |
o |
XV |
XV1 |
TD(f7) |
TM |
SW1 |
T-42-32 |
32 |
36,5 |
109,5 |
10 |
51 |
5 |
T-42-40 |
40 |
45 |
120 |
12 |
61 |
6 |
T-42-50 |
50 |
51,5 |
128,5 |
14 |
75 |
6 |
T-42-63 |
63 |
52 |
143 |
16 |
90 |
8 |
Nakrętka głowicy, Mod. V-42...
Materiał: stal ocynkowana.
WYMIARY |
||||||||
Mod. |
o |
D |
D1 |
D2 |
A |
B |
C |
E |
V-42-32 |
32 |
M30x1,5 |
42 |
36 |
8 |
7 |
37 |
6,2 |
V-42-40 |
40 |
M38x1,5 |
50 |
48 |
10 |
9 |
44 |
7,2 |
V-42-50-63 |
50-63 |
M45 x1,5 |
60 |
56 |
10 |
9 |
53 |
7,2 |
Końcówka wclassełkowa tłoczyska, Mod. G...
Wg ISO 8140.
Materiał: stal ocynkowana.
WYMIARY |
||||||||||
Mod. |
o |
oCK |
LE |
CM |
CL |
ER |
CE |
KK |
B |
oB1 |
G-25-32 |
32 |
10 |
20 |
10 |
20 |
12 |
40 |
M10x1.25 |
26 |
18 |
G-40 |
40 |
12 |
24 |
12 |
24 |
14 |
48 |
M12x1.25 |
32 |
20 |
G-50-63 |
50-63 |
16 |
32 |
16 |
32 |
19 |
64 |
M16 x1.5 |
40 |
26 |
Nakrętka tłoczyska, Mod. U...
UNI 5589.
Materiał: stal ocynkowana.
WYMIARY |
||||
Mod. |
o |
D |
m |
SW |
U-25-32 |
32 |
M10x1.25 |
6 |
17 |
U-40 |
40 |
M12x1.25 |
7 |
19 |
U-50-63 |
50-53 |
M16x1.5 |
8 |
24 |
Końcówka kulista tłoczyska, Mod. GA...
Wg ISO 8139.
Materiał: stal ocynkowana.
WYMIARY |
|||||||||||
Mod. |
o |
o CN(h7) |
U |
EN |
ER |
AX |
CE |
KK |
oT |
Z |
SW |
GA-32 |
32 |
10 |
10,5 |
14 |
14 |
20 |
43 |
M10x 1,25 |
15 |
6,5 |
17 |
GA-40 |
40 |
12 |
12 |
16 |
16 |
22 |
50 |
M12x 1,25 |
17,5 |
6,5 |
19 |
GA-50-63 |
50-63 |
16 |
15 |
21 |
21 |
28 |
64 |
M16 x 1,5 |
22 |
7,5 |
22 |
Przegub kulisty, Mod. GY...
Materiał: aluminium i stal ocynkowana.
WYMIARY |
||||||||||||||||
Mod. |
o |
KK |
L |
CE |
L2 |
AX |
SW |
SW1 |
L1 |
L3 |
oT |
oD |
E |
oB |
oC |
Z |
GY-25-32 |
32 |
M10x 1,25 |
74 |
35 |
6,5 |
18 |
17 |
11 |
19,5 |
15 |
15 |
19 |
10 |
14 |
28 |
15 |
GY-40 |
40 |
M12x 1,25 |
84 |
40 |
6,5 |
20 |
19 |
17 |
22 |
17 |
17,5 |
22 |
12 |
19 |
32 |
15 |
GY-50-63 |
50-63 |
M16 x 1,5 |
112 |
50 |
8 |
27 |
22 |
19 |
27,5 |
23 |
22 |
27 |
16 |
22 |
40 |
11 |